نمونه اسم برند؛ انتخاب نام برند  نام تجاری  کولر اسپلیت

نمونه اسم برند؛ انتخاب نام برند نام تجاری کولر اسپلیت

برای اشخاصی که در راه انتخاب نام قانونی و مناسب با حیطه فعالیت یک برند و علامت تجاری تجربه کافی را ندارند امکان انتخاب مناسب ترین نام علامت تجاری امری دشوار خواهد بود. بهترین راه برای انجام این مورد بهره مندی از تجارب شخصی مجرب در انجام این امور خواهد بود . اکثر برندها از موضوعات فعالیت یک محصول نشات گرفته اند و با ارائه محصول و خدماتی با کیفیت در طی سال ها فعالیت خود ، توانسته ثبت شرکت در تهران اند بین مشتریان خود در تمام نقاط دنیا مطرح شوند . پس انتخاب یک نام برای برند از جمله موارد مهم در کسب سود در حیطه فعالیت می باشد . سلام.خسته نباشید.چند تا اسم در مورد شرکت که در مورد طبیعت و گردشگری هست میخوام نمیخوام کلمه گردشگری باشد تو اسم شرکتم مثلا این این سم منو رد کردن شرکت رویش سبز شمال . سلام چند اسم برای موسسه ام میخام لطفا راهنمایی کنید و پیشنهاد بدید ..

و یا از اسامی ترکیبی مانند دکوراسیون داخلی خانه برتر، دکوراسیون داخی خانه نو و… استفاده نمایید. مناسبترین آنها برای پخش روغن موتور میتواند کارزین،کارمن و … باشد. و نام پسران (برای مدرسه پسرانه) که در بالا شمرده شد مناسب است. تمایل شدیدی به بین مالکان شرکت‌ها وجود دارد که نام خود را به عنوان برند شرکت خود استفاده نمایند.

در دهه‌ی نود شمسی موجی از کپی‌ برداری‌های ناشیانه از این برند باعث شد تا کسب‌ و کارهای زیادی دچار اشتباه بزرگی بشوند. پاسخ این است که بین اسم تجاری و اسم و برند تفاوت‌های زیادی وجود دارد. در واقع اسم تجاری اسم خاصی است که با مخاطب با شنیدن آن باید هویت شرکت مشخص شود. در انتخاب اسم شرکت نباید کلماتی من جمله شاهد ، ایثارگر ، بسیج ، بنیاد و … استفاده گردد مگر در شرایطی که از سازمان ها و نهاد های مربوطه مجوز های لازم اتخاذ گردد .

  • پس این موضوع کمک می‌کند تا حد و حدود اسم مناسب‌تان را پیدا کنید.
  • زیرا حتما در بین برندهای رقبای مرتبط و غیر مرتبط در همان منطقه جغرافیایی، گم خواهید شد.
  • البته شما چون به دنبال یک کسب‌وکار آنلاین هستید اگر به عنوان یک شخصیت حقوقی به دنبال گرفتن نماد الکترونیکی باشید حتما باید یک شرکت ثبت شده باشید.

این مقاله راهنمای مفصلی برای تدوین استراتژی نامگذاری ارائه می‌دهد و به شما کمک می‌کند زمان کمتری را صرف انتخاب اسم برای کافه‌تان کنید. در انتهای آن نیز لیستی شامل one hundred and one اسم جالب برای کافی‌شاپ را گرد آورده‌ایم. برای ثبت دامنه نیز کافی است همین عبارت را در گوگل جستجو کنید تا شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ثبت برند تجاری سرور را پیدا کنید و به صورت آنلاین دامنه مورد نظرتان را بررسی و خریداری کنید. یکی از معروفترین برندهای امروز جهان یعنی لکسوس هم نامی ساختگی دارد و نامش را از واژه لاکسریس آفریده است. شما هم می‌توانید با همین شیوه نام‌هایی خوش‌آوا برای خودتان بسازید. البته برخی برندها مثل کُداک هم وجود دارند که نامشان کاملا ساختگی است و معنی خاصی ندارد.

فعالیت خود را با نام دامنه نامناسب محدود نکنید

حتما شگفت‌زده شدید و می‌گویید چطور ممکن است ۸۰ درصد ارزش یک برند فقط متعلق به نام آن باشد! اما این موضوع کاملا واقعیت دارد و اتفاقی است که برای برخی از برندهای جهانی تراز اول مثل کوکاکولا افتاده است. سایت Anadea Business Name Generator یک سایت سازنده نام تجاری است. برای استفاده رایگان از این سایت فقط کافی است به قسمت Keyword وارد شوید تا ایجاد نام­های پیشنهادی برای شما شروع شود. اگر برند شما محدود به شهر یا جغرافیای خاصی نیست بهتر است برند خود را فراتر از مرز‌های جغرافیایی انتخاب کنید. ممکن است در حال حاضر محدوده‌ی فعالیت برند شما یک شهر یا منطقه باشد اما ممکن است در سال‌های آینده سراغ بازارهای جهانی و منطقه‌ای بروید.

در نتیجه هر اسمی به صرف جذاب بودن نمی تواند مناسب برند ما باشد و لزوما اسم مناسبی برای برند نیست. پس به این ترتیب انتخاب اسم برند می‌ تواند یک فرآیند سخت و پیچیده به نظر بیاید. در ضمن نکته ی مهمی که درباره ی اسم برند وجود دارد این است که نام انتخابی ما برای برند توسط دامنه‌ ی اینترنتی و اکانت ‌های شبکه ‌های اجتماعی از پیش اشغال نشده باشد. در انتخاب نام برند می توانید ابتدا با کمک تمام همکاران و حتی اطرافیان و دوستان خود یک لیست از اسامی پیشنهادی برای برند خود تهیه کنید. علاوه بر این پیشنهادات می توانید از لیست اسامی خاص برای برند، اسامی لوکس، اسم های خاص هنری خارجی، اسامی خاص در لغت نامه دهخدا و صفت‌ هایی که می ‌توانند خدمات شرکت شما را بیان کنند استفاده نمایید. در واقع این صفت ها باید بیان کننده ی آن کیفیتی باشند که دوست دارید مشتری های شما با استفاده از خدمات و یا محصولات شرکت شما درک کنند.

کلمات مختلف را با هم ترکیب کنید تا به نام منحصربه‌فردی دست یابید. می‌توانید لیستی از ایده‌های مختلفی که به ذهن شما خطور می‌کند، تهیه کنید. پس از پایان کار، موارد نامناسب را حذف کنید و به لیست کوتاهی برسید.

این برندها فقط روی خوش آوایی نام برند و خاص بودن آن کار کرده‌اند. اسم‌های مناطق جغرافیایی هم از مواردی هستند که در انتخاب اسم‌های تجاری و نام برند پرطرفدارند. مثالی جالب از برندهای جغرافیایی بسیار قدرتمندآمازون است. آمازون در حالی که نامی جغرافیایی است، همزمان یک نام استعاره‌ای از بزرگی و فراگیری و همچنین نامی تصویری است که رود بزرگ آمازون را به خاطر می‌آورد.

اسامی برند برای مد و لباس

اسامی محصولات باید خاص باشدو بهتر است که شبیه به محصولات دیگر نباشد مخصوصا محصولاتی که رقیب آنها محسوب می شوند، خریدار زمانی که با اسامی مشابه مواجه می شود احتمال دارد که اشتباه کند. دفترچه برند و سایر المان ها و مشخصات برند و نحوه تبلیغات و بازاریابی بسیار مهم تر از نام تجاری است. محدودیت‌های بسیاری در پیدا کردن نام وجود دارد و نام‌های منحصر به فردی هستند که می‌توان آن‌ها را با دامنه com ثبت کرد و همین امر انتخاب شما را محدودتر می‌کند. اگر کارت عضویت اتاق بازگانی و یا کارت بازرگانی داشته باشید می‌توانید از یک اسم با ریشه خارجی استفاده کنید. ایده‌های خودتان را نادیده نگیرید اما ترجیحا برای بررسی نکاتی که در قسمت ویژگی‌هایی که باید در نام یک برند نهفته باشد، ذکر کردیم؛ انتخاب‌های زیادی را با یک شروع طوفانی روی میز بگذارید و همه را امتحان کنید.

اگر برای برندتان شخصیتی براساس کهن‌الگوها ساخته باشید، به راحتی می‌توانید نامی حیوانی و یا تاریخی و اسطوره‌ای متناسب با آن برای برندتان پیدا کنید. برای مثال شاهین و عقاب شخصیت‌های حیوانی مناسبی برای برندهایی با کهن‌الگوی جنگجو هستند. چه در اساطیر یونایی، رومی، مصری و همین طور اساطیر ایرانی هنوز فرصت‌های بی‌نظیری وجود دارد پیگیری ثبت تغییرات شرکت که برای برندسازی نادیده گرفته شده است. در هنگام ساخت اسم شرکت باید دقت کنید نام شرکت دارای ریشه و مفهوم فارسی باشد. برای راحتی کار به یکی از لغت نامه­های دخدا، معین یا عمید مراجعه کنید. حال در زیر به معرفی نام های گوناگون ایرانی و خارجی در زمینه های مختلف می پردازیم که برای ساخت اسم شرکت می‌توانید از آن‌ها الگو بگیرید.

اسم پیشنهادی برای برند

در صورتی که برند متمایز کننده کالا ، خدمات مربوطه نباشد ، امکان ثبت آن وجود نخواهد داشت .

در حقیقت زمانی که شما از نام یک برند معروف کپی برداری می‌کنید یک برند فیک و تقلبی به ‌نظر می‌آیید. شما حتی در شروع مسیر باید اعتماد به نفس بالا داشته باشید و با ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان خود رضایت‌مندی آنان را جلب کنید تا بتوانید جایگاه اصلی‌تان را در بازار بدست آورید. برای مثال در سال ۲۰۱۰ میلادی تعدادی از پژوهش‌گران دانشگاه آلبرتای کانادا در پژوهش‌های خود دریافتند که مخاطبان و مشتریان به نام‌هایی که از ساختار تکرار شونده استفاده می‌کنند رغبت بیشتری دارند. اسم‌هایی مانند کوکا ـ کولا، کیت ـ کت از این دسته نام‌ها هستند. سعی کنید لیستی از همه‌ی اسم‌هایی که به ذهن‌تان می‌رسد را جمع کنید و اگر انتخاب آن اسم علت خاصی دارد جلوی آن اسم علت آن‌ را یادداشت کنید. همچنین میتوانید اخبار و آموزش های مارا دراینستاگرام ثبت ونکدنبال نمایید.

اسامی گلها برندی خاص و لوکس برای کسب و کار شما

نیازی به گفتن نیست که بسیاری از کافی‌شاپ‌ها هستند که از نام / نام خانوادگی بنیانگذار استفاده می‌کنند، که این استراتژی را کمی کلیشه می‌کند. با این حال، اگر نام نادر و گیرایی باشد، می‌تواند برای یک کافه در یک شهر کوچک یا محله بسیار خوب باشد. فقط مطمئن شوید که رقبای شما از همان استراتژی استفاده نمی‌کند. بعد از این که نام برند خود را انتخاب کردید، می توانید شروع به طراحی لوگو و ست اداری برای آن کنید. بعد از آن باید یک شعار تبلیغاتی انتخاب کنید و برای تبلیغات خود شروع به برنامه ریزی کنید.

صفحه فرود یا همان لندینگ پیج ها صفحات ساده ولی هدفمند هستند که به منظور خوشامدگویی به مخاطب، معرفی یک محصول یا دعوت از او به انجام کاری طراحی شده‌اند. در این مرحله سه صفحه فرود یکسان را طراحی می‌کنید و در هر صفحه فقط نام برند را تغییر می‌دهید. از بین آن ۱۰ یا ۱۵ اسم مرحله قبل باید در آخر فقط اسم باقی بماند. به احتمال زیاد این قسمت ناامید کننده ترین بخش انتخاب اسم برند می‌باشد زیرا خیلی از اسم‌هایی که دوست دارید امکان دارد از قبل رزرو شده باشند.