کلماتی از قبیل ساختمانی ، بازرگانی ، تجاری ، مهندسی، مهندسین مشاور ، حقوقی ، تولیدی و … شرحی برموضوع فعالیت محسوب می شود و در بررسی نام یا نامهای درخواستی به منظور رعایت عدم سابقه و تشابه جزئی از نام محسوب نمی شود. تعیین نام هرشخصیت حقوقی همراه با ثبت هر شرکت یا موسسه ثبت تغییرات منوط به رعایت کلیه قوانین و دستورات مربوطه و مورد نیاز اخذ مجوزهای لازم و ارائه کلیه مدارک ثبت شرکت خواهد بود. منظور از نام شرکت ، نامی است که با آن بتوان یک محصول را معرفی کرد و شناخت . این نام باید تنها مختص به یک محصول یا خدمات باشد و توسط دیگر افراد ثبت نشده باشد.
در ابتدای کار به سایت جستجوی علائم تجاری سازمان ثبت و اسناد کشور مراجعه کنید و اسامی مشابه را بررسی و استعلام برای اسم شرکت ها دریافت کنید. برای یافتن اسم کافیشاپ منحصر به فرد، سعی کنید با کلمات بازی کنید. کلمات مختلف را با هم ترکیب کنید تا به نام منحصربهفردی دست یابید. میتوانید لیستی از ایدههای مختلفی که به ذهن شما خطور میکند، تهیه کنید.
اما به عنوان صاحب یک کسب وکار کوچک ، منابع و توان بازاریابی کافی را نداریم تا به بازار و مشتریان خود آموزش دهیم که کلمات مخفف ما به چه معنا و مفهومی می باشند. آیا شما نیز تجربهای در خصوص انتخاب نام برند برای کسبوکار خود یا دیگران دارید؟ تجربیات و دیدگاههای ارزشمند خود را با ما و کاربران همیار آیتی به اشتراک بگذارید. بهتر است در نظر بگیرید که برند شما در لوگو، پوسترهای تبلیغاتی و کارت ویزیت چگونه نمایان میشود، برای نمونه اسم برند مزمز، Cisco و یا AT&T که دارای تقارن و توازن هستند و کاربرپسندتر به چشم میآیند. اسم برند باید بتواند تجربه، اعتبار و برجستگی محصولات یا خدمات را انتقال دهد،اصلیترین و خاصترین شاخصه برند را می توان در شخصیت برند دید، شخصیت برند در گرو اصلیترین و خاصترین ویژگیهای آن است. بعد از انتخاب نام باید از بین انواع لوگو یک طراحی لوگوی مناسب را در دستور کار خود قرار دهید.
موسسات غیر تجاری و شرکتهای تعاونی از پرداخت هزینه تعیین نام معاف می باشند. تخصیص عین نام با همان زبان و با رسم الخط فارسی به شعبات و نمایندگی های شرکتهای خارجی ممکن می باشد. استفاده از اسامی ائمه و نامهای متبرکه در موسسات خیریه ، فرهنگی و شرکتهای خدمات زیارتی پس از اخذ مجوز و درصورت رعایت سایر موارد ممکن می باشد. پیشنهاد اسامی و اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد از طرف متقاضیان پذیرفته نخواهد شد. استفاده از گویش ها و لهجه بومی در نام های پیشنهادی با ارائه تائیدیه از کتب فرهنگ بومی و درغیراین صورت با ارائه تائیدیه از فرمانداری ، شورای شهر، بخشداری بلامانع می باشد.
۱۷ نکته برای انتخاب اسم شرکت
داشتن یک نام مناسب که بتواند روی مخاطب تاثیر گذار باشد بسیار مهم است زیرا بسیاری از مشتریان احتمالی شما ممکن است در مورد شرکت، محصولات و خدمات شما چیزی ندانند. نام اشتباه برای یک شرکت، محصول یا خدمات، میتواند مانع تلاشهای بازاریابی شود. از طریق ارتباط نادرست یا اینکه مردم نمیتوانند آن را تلفظ کنند یا آن را به خاطر بسپارند. در این مرحله درباره این ۲۰ نام نهایی باید تحقیقات برای امکان ثبت قانونی و امکان ثبت دامین برای سایت را بررسی کنید. امیدوارم با بهکارگیری این اصول بتوانید نامی قدرتمند برای برندتان برگزینید. نام تجاری شامپوی معروف هِد اند شولدرز به معنی سر و شانهها بر اساس ارتباط با محصول انتخاب شده و برای دو دهه لقب پرفروشترین شامپو در دنیا را تصاحب کرده بود.
- دقیقاً مانند تمامی مشاغل، انتخاب نامی که هم منحصربهفرد باشد و هم گیرا، قسمت مهمی از روند برنامهریزی تجارت است.
- یک نام مناسب توسعه دهنده برند شماست، ابتدا باید بخواهید که آن را درست انجام دهید.
- در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با راهنمای جامع انتخاب اسم برند برای کسب و کار خود+ three نکته مهم نکات و مطالب مهمی را برایتان عنوان کنیم.
- انتخاب درست این پیام به ایجاد فهرستی گسترده از اسامی می انجامد (در یک پروژه ی نام گذاری یابرندسازیمعمولاً بیشتر از 200 گزینه برای نام برند پیشنهاد می شود).
- البته میتوان به جای استفاده از افراد کاملاً حقیقی، شخصیتهایی را برای برند بسازیم که نقش اسم برندمان را نیز به خوبی ایفا نمایند.
در آخر اسمی که بیشترین نرخ تبدیل را داشت، به عنوان اسم برند خود انتخاب کنید. و یاعنوان کمپین تبلیغاتی Sloganبهاندازهای ساده هستند که حتی یک کودک هم میتواند آنها را از هم تشخیص دهد. هرکدام از سه مورد فوق ، سازنده یک تصویر در ذهن مشتری در مورد محصول یا خدمت است.
۲ راه اندازی طوفان فکری خیلی کمک میکند
هدف از این جلسه دستیابی به ایده های گوناگون اشخاص مختلف است. حواستان باشد که در این جلسات به منظور جلوگیری از محدود کردن گفتگوها یا جهت دادن به آنها به هیچ عنوان به در دسترس بودن دامین فکر نکنید و تا آنجا که می توانید ایده جمع آوری کنید. گاهی رسیدن به اسامی خاص برای برند، آنقدر فرآیند طولانی و اعصابخردکنی میشود که بعضیها حاضرند پول بدهند تا بقیه برایشان اسم برند انتخاب کنند! از همین حالا بگوئیم که انتظار نداشته باشید به یکی دو روز بتوانید یک نام مناسب انتخاب کنید.
وقتی به این مرحله رسیدهاید، یعنی همه مراحل عملی و قانونی کار را انجام دادهاید و در این بخش باید شروع به تست و آزمایش کنید. اگر دوست دارید در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست ثبت برند بیاورید، میتوانید از تیم و شرکت دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا مشورت بگیرید. نام تجاری که معنای پنهان یا شخصی داشته باشد نمی تواند تداعی کننده چیزی در مورد برند شرکت شما باشد.
پس از یک فرآیند دقیق تغییر نام تجاری، این شرکت توانست معروف تر شود و بیش از دویست میلیون دلار سرمایه جذب کند. بسیاری ازبنیان گذاران ومدیران خودشان را محدود به انتخاب نام دامنه میکنند. لازم است بدانید که برای نامگذاری استارتآپتان، انتخاب نامی مناسب به مراتب مهمتر از یکسان بودن آن نام با نام دامنهتان است. Joel Gascoigne بنیانگذار وبسایتی معروف به نام Buffer.com با موضوع مدیریت یکپارچه شبکه های اجتماعی معتقد است که، ابتدا باید نام برندتان را انتخاب کنید و سپس نامی مناسب برای دامنهتان برگزینید.
اولین مثال این دست از نامها برند قدرتمند سون آپ است که از ترکیب عدد 7 که عددی معروف و نشانه شانس است با ترکیب واژه آپ بهره برده است و سالهای سال رقیبی بسیار جدی برای کوکاکوکال و پپسی کولا بوده است. اگر بتوانید اسامی برندی از این دست برای خود انتخاب کنید به نظر ما این بارها و بارها بهتر و قدرتمندتر از روش قبلی خواهد بود. چه ثبت شرکت بسا که تا قبل از این محصول و برند، سایر برندهای موجود فتوکپی را روی کاغذهای مخصوصی چاپ میگرفتند و زیراکس اولین شرکتی بود که روی کاغذ معمولی کپی میکرد. برند دوم دنیا در سال 2019 یعنی گوگل، اسم برند ارزشمندش را بر همین اساس ساخته است. اکساب، برند خاص و متفاوت آب آشامیدنی که نامش را از ترکیب اکسیژن و آب به دست آورده است.
از طرف دیگر ممکن است برند اصلی از شما شکایت کند و کلی پول از شما بگیرد. یک تمایل رایج وجود دارد که کسب و کار به نام موسس آن ثبت شود. اگر قرار شود روزی شرکت به فروش برسد، نام شرکتی که به نام موسس آن است برای خریدارن احتمالی آن کمتر جذاب می باشد . اگر اسمی انتخاب کنید که دقیقاً نشان دهنده این باشد که چه کاری می کنید ممکن است پیشرفت آینده کسب و کار خود را محدود کنید .