ثبت برند چرم با راهنمای ثبت اسم برند چرم سازی

ثبت برند چرم با راهنمای ثبت اسم برند چرم سازی

اما در مورد ایران متفاوت است ، پایگاه داده نام‌های برند برای استعلام نام برندها بسیار دیربه‌دیر به‌روزرسانی می‌شود . گاه نامی که به‌هیچ‌عنوان قابل ثبت نیست ، توسط فردی دیگر ثبت می‌شود. اغلب کارفرمایان در خصوص انتخاب نام برند بر اساس نام خودشان از ما سوال می‌کنند. بسیاری که عاشق یک برند هستند نه به خاطر معنی فنی ، ساختار، یا معیارهای زبان‌شناختی آن است.

اگر نتوانید به‌صورت قانونی برند خود را ثبت کنید، هر چه برای ثبت نام تجاری خود وقت گذاشته‌اید، به هدر رفته‌ است. پس قبل از هر چیز از آخرین تغییرات قوانین انتخاب اسم برند مطلع شوید (ما در آخر همین مقاله چند نکته راجع به قوانین ثبت اسم شرکت در ایران را آورده‌ایم). این چهار عامل در مورد برند، شرکت یا کسب و کار شما، همه ی فعالیت ها مخصوصاً انتخاب اسم برند شما را تحت شعاع قرار میدهند.

بررسی چند ایده برای انتخاب نام برند

اما در مقابل کمپانی‌های طراحی در بیشتر موارد از مفهوم‌های ظرافت و خاص بودن استفاده می‌کنند. پس در ابتدای انتخاب نام مناسب شرکت یا برندتان مفهومی که در صنعت شما حائز اهمیت است را پیدا کنید و سپس سعی کنید مفهوم اسم‌ برندتان ثبت شرکت در تهران را حول آن پیدا کنید. کمک گرفتن از دیگران نیز می‌تواند در فرآیند انتخاب نام مناسب شرکت کمک کننده باشد. البته باید در نظر داشته باشید که اگر افراد زیادی را برای نام مناسب شرکت، مشارکت دهید ممکن است کمی گیج شوید.

انتخاب اسم برای برند

حتی اگر انتخاب نام برند جدید را به دلیل تجربیات بد گذشته مشتری در نظر دارید و سعی دارید که یک شروع مجدد داشته باشید ، اما در فرایندها، نیروی انسانی و محصولاتتان هیچ تغییری رخ نداده است ، مسیری را اشتباه می‌روید. نام تجاری، محصول یا خدمات خاص یک شرکت را مشخص می‌کند و آن را از برندهای دیگر در یک دسته یا زمینه مشابه متمایز می‌کند. نام‌های تجاری معمولا در اداره ثبت علائم تجاری ثبت می‌شوند و معمولا با یک لوگو همراه هستند. مثلا نایک، اپل، پوما و بیژن، نمونه‌ای از نام‌های تجاری هستند. سعی کردیم در این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد انتخاب نام برند به شما بدهیم.

این مرحله یکی از مهم‌ترین مراحل برای انتخاب نام برند هست. اگه مشتریانی دارین می‌تونین با روش‌هایی مثل ارسال ایمیل ازشون بخواین که در مورد اسم برندتون نظر بدن. اما اگه می‌خواین انتخاب دقیق‌تری داشته باشین باید هزینه‌ای بیشتری کنین و صفحات فرود طراحی کنین.

مراحل ثبت برند چرم

جهت دریافت نمونه اسم شرکت میتوانید از لیست زیر که برای شما تهیه کرده ایم استفاده کنید . این لیست یک نمونه کوچک از نمونه اسم های شرکت می باشد و شما عزیزان میتوانید اسم های تخصصی تر و مرتبط تر با مجموعه خود از ما دریافت ثبت برند کنید . درثبت شرکتهای مشارکتی، می توان از نام کامل شرکت خارجی یا قسمتی از نام شرکت خارجی به همراه نام کاملاً فارسی و دارای اصطلاح (به عنوان پسوند) با ارائه مدارک شرکت خارجی و ترجمه رسمی اوراق آن استفاده نمود.

  • مثلاً اگه داستان آب معدنی الموت رو شنیده باشین- اسم منطقه‌ای تو قزوین- وقتی این آب معدنی به کشورهای عربی صادر شد با مخالفت اون‌ها روبه‌رو شد.
  • فرآیند انتخاب اسم برند بسیار مهم و حساس هستش با کارشناسان تماس تلفنی برقرار کنید.
  • حتی در مواردی که ترجمه برند های ثبت شده را به عنوان اسم برند انتخاب نمایید و این امر موجب گمراهی مشتریان دیگری گردد ، قابل ثبت نیست .
  • ما خیلی زود جواب‌تان را می‌دهیم و تا جایی که بتوانیم راهنمایی‌تان می‌کنیم.

اما باید این مورد را هم در نظر بگیرید که اسم پیج اینستاگرامی که بلند تر باشد تلفظ را هم سخت تر میکند و هم اینکه شکل بدی به صفحه پروفایل اینستاگرام شما خواهد داد. در مرحل اول برای آن که انگیزه مضاعفی برای کار کردن و وقت گذاشتن برای پیج خود داشته باشیم این میباشد که یک اسم پیج مناسب برای اکانت کاربری خود انتخاب کنیم. اگر به اسم برندهای امروز ایران نگاه کنید، به برند معروفی مثل چی‌توز برمی‌خورید. اسم شرکت باید یک اسم خاص باشد یعنی مستقیم بتوان آن را به عنوان نهاد جمله به کار برد.

خب بعد از گذر از همه این مراحل رسیدیم به بحث مهم ثبت برند. شاید این مرحله کمی طول بکشد و شما را درگیر کاغذبازی‌های اداری کند. کافی است به سایت ثبت برند تجاری مراجعه کنید و با تکمیل اظهارنامه، مدارک موردنظر را بفرستید و منتظر ثبت نهایی برندتان شوید. روش دیگر هم این است که برای اسامی مختلفی که انتخاب کرده‌اید بهترین لوگوی ممکن را طراحی کنید و با توجه به جذابیت لوگو و بازخورد مشتریان و مخاطبین، مناسب‌ترین نام را انتخاب کنید. البته این روش کمی هزینه‌بر است ولی دست شما را برای انتخاب بهترین مورد باز می‌گذارد. به هر حال اگر از قبل مشتری دارید، از مشتریانتان در اینستاگرام یا شبکه‌های اجتماعی دیگر بخواهید که در مورد اسمی که انتخاب کرده‌اید نظر بدهند.

اصلا کاری به دلایل سیاسی- اجتماعی این پدیده ندارم، اما متأسفانه چنین پدیده‌ای وجود دارد. هم‌چنین می‌توانید ثبت تغییرات شرکت از اسم افرادی که دوست دارید، استفاده کنید. فقط باید بدانید که برخی عنوان‌ها و اسامی اجازه ثبت ندارند.

بهتر است در نظر بگیرید که برند شما در لوگو، پوسترهای تبلیغاتی و کارت ویزیت چگونه نمایان می‌شود، برای نمونه اسم برند مزمز، Cisco و یا AT&T که دارای تقارن و توازن هستند و کاربرپسندتر به چشم می‌آیند. با این نام برند شما را میشناسند، سمت شما جذب میشوند و مشتری‌تان میشوند. اگر در انتخاب اسم برند عجله کنید، فرصتی برای پشیمانی و جبران نیست. دقت داشته باشید که این کار کمک می‌کند تا اسم انتخابی‌ شما قدرت مانور خوبی را برای طراح ایجاد کند و در قسمت‌های مختلف از هویت بصری این اسم درجاهای مختلف استفاده کنید.

ما می‌دانیم که آلفابت(الفبا)، یک سری از حروف است که به زبان و ارتباطات شکل می‌دهد. دوم اینکه این کلمه به طرز جالبی به شرکت‌های زیرمجموعه شرکت اشاره دارد، g برای گوگل c برای کالیکو n برای nest و الی اخر. سوم اینکه این اسم به سرمایه‌گذاران وال استریت جرات میدهد. این پیام را میدهد که این سهام را بخرید و با این کار یک شرط بندی عالی کردین و آخرین مورد اینکه این کلمه ای است از دیکشنری که گفتیم این روزها کم پیدا میشود. آدیداس منحصربه‌فردتر است.برگرفته از اسم آدی داسل بنیان‌گذار شرکت است و اسم برند تسلا توسط نیکولاس تسلا خلق نشده.