Content
اظهارنامه مالیاتی یکی از امور مربوط به حوزه مالی و حسابداری است که در موعد حسابرسی اداره مالیات، هر شرکت باید اظهارنامه خود را در سامانه مربوطه ثبت نماید. ولی دفاتر پلمپ قانونی، یک دفتر روزنامه و یک دفتر کل هستند که قبل از شروع سال مالی، هر شخص حقیقی یا حقوقی باید آن ها را سفارش داده و پس از اینکه توسط اداره پست به دستش رسید، می بایست آن ها را مطابق با مراودات مالی خود تکمیل نماید. در نهایت این دفاتر به سازمان یا اداره ای تحویل داده نخواهد شد و باید به صورت سالم و منظم در محل شرکت نگهداری شده و به بازرسین و حسابرسان در موعد مقرر ارائه شود. از لحاظ قانونی و مالیاتی، فرمایش شما کاملا صحیح است و تا قبل از شروع سال مالی باید دفاتر پلمب مربوط به آن سال دریافت گردد. ولی منظور نویسنده ما، امکان دریافت دفاتر از طریق سایت اداره ثبت شرکتهاست. تا پایان سال 1400 میتوان دفاتر مربوط به سال 1400 را دریافت کرد ولی احتمال اینکه بخاطر دیرکرد دریافت دفاتر جریمه شوند وجود دارد.
این گواهی حسب درخواست متقاضی جهت ارائه به …………………………صادر گردیده است. به این ترتیب اداره پست، دفاتر پلمپ شده را در آدرس درج شده در سامانه به مودی تحویل میدهد. 🔹 در آخرین مرحله، متقاضی تغییرات شرکت با ورود به سامانه وجه مورد نظر را پرداخت میکند. با ارسال مدارک کد پیگیری برای تلفن همراه متقاضی ارسال میشود. 🔹 با ارسال مدارک کد پیگیری برای تلفن همراه متقاضی ارسال میشود.
مراحل تاسیس ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتهای تهران و مراکز استانهای ایران
البته تعدادی از خدمات این سامانه هم بدون نیاز به ثبت نام قابل دسترسی هستند. برای مثال جهت تصدیق اصالت سند و استعلام ممنوع الخروجی نیازی به ثبت نام نیست. اما برای دسترسی به برخی از مهم ترین خدمات آن، حتما باید ثبت نام خود را در این سامانه انجام دهید.
اگر شرکت دارای شعبات دیگری است این قسمت را پر کنید ، و در قسمت مربوط به سمت ها در شعب سمت شخص و مدت تصدی را تعیین کنید. در داخل ثبت برند تجاری سایت و متن صورتجلسه نیازی به نوشتن سمت افراد وجود ندارد. کپی کارت ملی و کپی شناسنامه ی افراد را در دفترخانه برابر اصل نمایید.
و شما میتوانید وضعیت پلمپ دفاتر خود را از سامانه مشاهده کنید. دفاتر قانونی همان دفاتر تجاری هستند؛ به همین ترتیب نحوه پلمپ دفاتر قانونی با پلمپ دفاتر تجاری هیچ تفاوتی ندارد. مبلغ قابل پرداخت برای پلمپ دفاتر بر اساس نوع دفتر قانونی مورد نظر، تعداد سفارش دفاتر قانونی و تعداد صفحات این دفاتر در هر سال متفاوت است.
- فقط در نظر داشته باشید در صورتی که بخواهید برای اعضاء هیئت مدیره در یک شرکت سهامی خاص از اشخاص حقوقی استفاده کنید ، باید یک شخص حقیقی را به عنوان نمایده به اداره ثبت شرکت ها معرفی نمایید .
- در مرحله بعدی لازم است که شخصیت حقوقی و یا شرکت مد نظر خود را که قصد ثبت آن را دارید، را انتخاب کنید و بر روی گزینه ادامه کلیک کنید.
- این عامل موجب میشوند، شما نیز به سمت انتخاب هوشمندانه بروید.
- دقت داشته باشید که کلیه ی امور قانونی و ثبتی از قبیل تاسیس شرکت و موسسات یا انحلال آنها از طریق این سامانه به انجام می رسد.
- در ادامه با نحوه ورود به سایت ثبت شرکت های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور آشنا می شویم.
- مضوع فعالیت بسته به اساسنامه تعیین می شودو هر موضوعی که در نظر داشته باشید قابل انتخاب است.
در این گام باید اعضای وارد شده را به ترتیب انتخاب نموده، و سمت هر یک و اطلاعات مربوط به آن را تعیین کنیم. شعبه یا نمایندگی شرکت های خارجی در ایران به ثبت برسند و یا تغییرات در این نوع شرکتها . در این مرحله کد پستی و شماره تلفن، شماره دورنگار، پست الکترونیک، نشانی تارنما باید به طور دقیق وارد شود.
مدارک مورد نیاز جهت ثبت صورتجلسه تغییرات در سامانه
برای تعیین نام شرکت، بین ۱ الی ۲ روز زمان لازم است و پس از امضاء مدارک توسط سهامداران و شرکاء و ارسال مدارک به اداره ثبت شرکتها، حدوداً بین ۵ الی ۷ روز کاری زمان لازم است تا شرکت به ثبت برسد. بعد از اینکه مدارک و فرمهای ارسالی به اداره ثبت شرکتها کامل شد، در صورتی که صورتجلسه شرکت ایرادی داشته باشد، پیام رفع نقص برای ثبت شرکت متقاضی ارسال می گردد. در این مواقع، برای رفع نقص پرونده اقدام کرده و مستندات رفع ایراد پرونده را در پاکت و پوشه مخصوص آن قرار دهید و به اداره ثبت شرکتها ارسال نمایید. در سال 1386 اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی برای سازماندهی دقیق و بهتر به دو اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری و اداره کل مالکیت صنعتی تقسیم شد.
🔹 در اداره ثبت شرکتها، کارشناس مربوطه مدارک ارسالی را بررسی و در صورت تایید، مجوز پرداخت وجه و دریافت دفاتر پلمپ برای متقاضی صادر میشود. پس از ارسال مدارک و اخذ کد پیگیری، در قسمت پیگیری درخواست، سایت اداره ثبت شرکت ها، بخش پلمپ دفاتر را انتخاب کنید. در صورتی که تغییر آدرس شرکت به صورت صورتجلسه رسمی تنظیم شده باشد و آگهی ثبتی آن از اداره ثبت شرکتها اخذ شده باشد، سامانه سفارش دفاتر پلمپ تجاری، آدرس جدید را در قسمت آدرس، بارگذاری کرده؛ بنابراین دفاتر قانونی به این آدرس ارسال خواهد شد. اما اگر آدرس شرکت خود را تغییر دادهاید و این تغییر آدرس را از طریق صورتجلسه تغییر آدرس در اداره ثبت شرکتها به ثبت نرساندهاید، با مشکل رو به رو خواهید شد و دفاتر به آدرس قبلی ارسال میشوند. پس از طی نمودن مراحل و ارائه مدارک درخواستی برای ثبت شرکت، اداره ثبت شرکتها یک شماره پیگیری به متقاضیان ارائه می دهد. این شماره باعث می شود که با نحوه پیگیری ثبت شرکت از طریق سامانه های مختلف مربوطه اقدام نمایید.
به موجب قانون تجارت در نقاطی که از سوی وزارت دادگستری تعیین می شود، کلیه تجار باید اسم خود را در دفتر مخصوص به نام دفتر ثبت تجارتی به ثبت برسانند. در واقع دفتر ثبت تجارتی ، دفتری است که از طریق آن می توان برای شناسایی تجار مقیم یک محدوده خاص جغرافیایی استفاده نمود. در بخش اظهارنامه دفتر ثبت تجاری امکان ثبت اظهارنامه های مختلفی مانند ثبت نام، تمدید، ابطال و … همچنین، افراد می توانند آخرین وضعیت اظهارنامه های تجاری را از طریق این بخش مشاهده نمایند. در مرحله هفتم؛ می بایست که میزان و نوع سرمایه شرکت مد نظر که شامل سرمایه غیر نقدی و نقدی می باشد را وارد کنید و در نهایت به مرحله بعدی وارد شوید.
دفتر روزنامه دفتری است که تاجر موظف است کلیه معاملات و مراودات مالی خود را همه روزه در آن وارد کند. این مراودات تجاری میتواند هرنوع داد و ستد اوراق تجاری، خرید و فروش، ظهرنویسی آن، واردات و صادرات و … باشد. در این دفاتر تمامی رویدادهای مالی به ترتیب تاریخ و با جزئیات، به صورت روزانه ثبت میشوند. سازمان ثبت شرکت ها یا همان اداره ی ثبت شرکتها که در هر شهر یک سازمان مربوط به ثبت شرکت در آن شهر ( حوزه ) را دارد .
از آنجا که دفاتر صرفا در آدرس ثبت شده متقاضی تحویل داده میشود، تکمیل دقیق اطلاعات این بخش الزامی است. با کارشناسان موسسه ثبت شرکت و برند بین الملل جهت راهنمایی های لازم تماس بگیرد.در این مجموعه علاوه بر ارسال مدارک ثبت شرکت مراحل تخصصی ثبت شرکت در کرج و همچنین مراحل ثبت برند در کرج و دیگر فرایند ثبتی و حقوقی شرکت ها انجام می گردد. برای ارسال مدارک در کرج چه برای صورتجلسه شرکت ها باشد و چه برای تاسیس شرکت باید علاوه بر پاکت حبابدار یک پاکت a4 هم بفرستیم تا اگر کار برگشت خورد مجددا از طریق پست پرونده ثبت شرکت بازگردانده و در حالی که در اداره ثبت شرکت های تهران نیازی به پاکت a4 نمیباشد. بعد از انجام پست باید وارد سامانه ثبت شرکت ها و قسمت پیگیری پلمب دفاتر تجاری شده، بارکد پستی خود را وارد نمایید.