مدارک لازم برای ثبت برند در سال 1400️ راهنمای رایگان جمع آوری مدارک

مدارک لازم برای ثبت برند در سال 1400️ راهنمای رایگان جمع آوری مدارک

بله پروسه زمانی ثبت برند به نسبت قبل طولانی‌تر شده و بسیاری از اوقات با صف‌های طولانی روبه‌رو هستیم. توصیه میکنیم همین مقاله رو بصورت کامل مطالعه کنید تا با شرایط روز ثبت برند آشنا بشید. خدمات حقوقی، خدمات امنیتی برای حفاظت از اموال و اشخاص، خدمات شخصی و اجتماعی ارائه شده به وسیله دیگران برای رفع احتیاجات افراد.

مدارک لازم برای ثبت برند

در چنین حالتی دیگر مشکلات گفته شده در بالا برای شما به وجود نمی آید و این موضوع اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت. با توجه به این مطالب به سادگی می توان به اهمیت ثبت برند پی برد. اما باید بگوییم که باز هم ابهاماتی در رابطه با ثبت یک برند وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم. مثلا در بند الف ماده 6 این تغییرات شرکت کنوانسیون آمده است که اگر بدون اجازه مقامات مربوطه، از علائمی مانند پرچم، نشانه های رسمی، دولتی ، خانوادگی و.. حتی در صورتی که قبلا چنین برندی ثبت شده است، می تواند توسط مراجع باطل اعلام شود. علائمی که اطلاعات غلط در مورد مکان تولید کالا به مخاطب بدهد یا هر اطلاعی که از نظر جغرافیایی خلاف واقع باشد.

برای ثبت برند چه مدارکی مورد نیاز است؟

مدت زمان این حفاظت متفاوت است ولی آرم تجاری قابلیت تمدید شدن نامحدود توسط پرداخت مبلغ مربوطه را دارد. محافظت آرم تجاری توسط مراجع قانونی که در اکثر نظام ها اجازه متوقف کردن تخلف در این زمینه را دارند تایید می شود. با سلام دوست عزیز اول اسم تالارتان را یا بفرمایید یا فرم بالا رو پر کنید که همکاران استعلام بگیرند که قبلا ثبت نشده باشد چون اگر ثبت شده باشد یا حتی مشابه ش ثبت شده باشد شما نمی توانید اقدامی کنید. در صورتی که برند مورد نظر شما ثبت شده است دیگر قادر به ثبت آن نخواهید بود. در نهایت برند شما به صورت قانونی ثبت می شود، اما این که در مقابل انجام این کار هزینه ای جداگانه طبق آن چیزی که فرمودید، گرفته شود، غیر قانونی می باشد. شما می توانید برند و لوگو را با هم ثبت کنید و مراحل جدا ندارد.

پس برای بار دوم به عنوان آگهی رسمی ثبت علامت تجاری در روزنامه رسمی چاپ می شود که این برند در فلان طبقه به نام فلانی ثبت گردید. پس از آماده سازی مدارک لازم در حقیقت آغاز پروسه ثبت برند تجاری از اینجا شروع می شود که وارد وب سایت مالکیت معنوی کشور می شوید. با ورود به بخش ثبت نام باید اقدام به ثبت نام با وارد کردن مشخصات اولیه نمایید. در صورتی که کارشناسان مربوط به ثبت علائم تجاری، برند مورد نظر را تأیید نمایند از طریق پست پیشتاز دو نسخه از قرارداد به آدرس شما ارسال می گردد. شما باید یکی از این نسخه ها را نزد خود بایگانی نموده و نسخه دیگر را با مدارک خواسته شده و واریز هزینه های درخواست شده، که در ضمیمه قرارداد آمده، مجدداً به آدرس مرکز ارسال نموده تا روند ثبت ، براساس روال اداری و رسمی خود دنبال گردد.

  • همچنین بیشتر شرکت هایی که قصد اعطای نمایندگی دارند و بدین روش می خواهند تعداد شعبات شرکت خود را افزایش دهند بایستی این مهم را در نظر بگیرند که ثبت برند اولین اولویت آنها در دستیابی به موفقیت و گسترش فعالیت شان است.
  • اداره‌ی ثبت، قبل از پذیرفتن ثبت برند وظیفه رسیدگی به برخی امور را دارد.
  • در برخی موارد ممکن است دچار نقص مدارک باشد و این موضوع به اطلاع متقاضی برسد و در نتیجه او برای تکمیل پرونده اقدام کند.
  • بهتر است قبل از اقدام برای ثبت برند، از صفحه استعلام برند ، قابل ثبت بودن برند تان را استعلام بگیرید یا و سپس با پرکردن فرم پایین صفحه از هرینه تقریبی ثبت برند نیز مطلع شوید.
  • نحوه ثبت برند را باید به صورت تک به تک و در مراحل جدا یاد گرفت و اجرا کرد.

با سلام بله دوست عزیز اما شما می توانید برند را به صورت شراکتی ثبت کنید، یعنی حتما باید درصدی از مالکیت برند به نام شخصی باشد که مجوز به نام اوست. ارائه اساسنامه و روزنامه رسمی که اگهی تاسیس در آن منتشر شده باشد. بله این ماجرای برند شما نیز ممکن است باشد، پس قبل از اینکه دیر شود از صحت ثبت برندتان اطمینان پیدا کنید. آگاهی نسبت به کلیه قوانین در این زمینه به شما کمک می کند که راحت تر برند خود را ثبت کنید؛ اما قوانین جزئی و مهم زیادی وجود دارد که از دید افرادی که در این زمینه تجربه ای ندارند، پنهان می ماند.

هفت مرحله در ثبت برند

حتی در صورتی که برخی از مدارک شما مانند جواز کسب، کارت بازرگانی یا … ناقص باشد به شما در اخذ این مدارک کمک خواهیم کرد. برای ثبت برند لاتین شما باید کارت عضویت اتاق بازرگانی داشته باشید، پس هزینه اضافی تر از برند فارسی برای درخواست کارت عضویت اتاق بازرگانی هستش. هزینه ثبت برند در فرآیند رونق ثبت برند دهی به کسب و کار اهمیت زیادی دارد. بسیاری از افراد به دنبال این هستند که با داشتن یک برند کسب و کار خود را رونق ببخشند. در این راستا مخصوصا اطلاع از هزینه ثبت برند در تهران هم اهمیت بالایی دارد. طبق قانون، در صورتی که شخص یا اشخاصی ثبت برند مذکور را مغایر با حق و حقوق خود می دانند.

در ادامه پاسخ اداره می تواند به سه حالت رد پرونده، اخطار نقص و آگهی نوبت اول باشد که اگر آگهی نوبت اول باشد یعنی هیچ مشکلی در اطلاعت وارد شده وجود ندارد. پس از انتشار آگهی نوبت اول مدارک به اداره مالکیت معنوی فرستاده می شود که در اینصورت باید هزینه ی روزنامه رسمی اول و حق الثبت واریز شود. قبل از توضیح مدارک لازم برای ثبت برند ابتدا توضیحات کوتاهی لازم است که بدانید.

پس از تشکیل پرونده فیزیکی علامت تجاری، از طرف اداره مالکیت موضوع تقاضای ثبت علامت تجاری شما به روزنامه رسمی ارسال می‌گردد. تفاوت میان ثبت برند حقیقی و حقوقی تنها در مدارک مورد نیاز آن است. به این گونه که برای شخص حقیقی تمامی مدارک باید به نام شخص و مرتبط با طبقه برند و فعالیت مورد نظر باشد. در حالی که در مدارک لازم برای شخص حقوقی، تمام مدارک و مجوزها باید به نام شخصیت حقوقی یعنی شرکت بوده و طبقه مورد نظر برای ثبت برند بایستی در موضوع فعالیت شرکت ذکر شده باشد. اما چرا روزنامه دوم؟ بعد از طی مراحل بالا و پرداخت حق الثبت برند در سامانه این برند به شما تعلق می گیرد، اما نیاز است این موضوع به اطلاع عموم برسد.

آیا مدارک افراد حقیقی و حقوقی جهت ثبت لوگو با یکدیگر متفاوت است؟

در خصوص این مورد شاید برندی مانند د-یجی-کا-لا به ذهن تان برسد، در حالی که این برند بزرگ در یک سال اول تنها بر روی یک الی دو محصول کار می کرد و به تدریج حوزه فعالیت خود را گسترش داد. قابل ذکر است، اسم یا عنوانی که ماهیت یا طریقه ی استفاده از آن بر خلاف موازین شرعی یا نظم عمومی یا اخلاق حسنه باشد و یا موجبات فریب عموم را فراهم ثبت شرکت در تهران کند، نمی تواند به عنوان یک نام تجاری به کار رود و غیر قانونی تلقی می گردد. در هنگام ثبت برند مجوز فعالیت مورد نیاز است یا مدرک دال بر فعالیت در موضوع؟ برای مثال من یک دانش آموخته شیمی هستم و می خواهم بعد از ثبت برند در پارک علم و فناوری مستقر شوم آیا باید حتما مجوز داشته یاشم یا همان مدرک دانشگاهی می تواند کافی باشد.

لازم به توضیح است که کارت بازرگانی کارتی است که به امور بازرگانی مربوط بوده و در واقع مجوزی می باشد که هر شخص اعم از حقیقی یا حقوقی با دریافت آن می تواند در زمینه بازرگانی و تجارت واردات و صادرات فعالیت نماید. مثل طبقه ای که برای ثبت برند انتخاب می نمایید ، حقیقی و حقوقی بودن برند همگی در ثبت برند تاثیر دارند. جمع آوری مدارک و تحویل به ورود به سایت مرکز مالکیت معنوی وارد قسمت ثبت اظهارنامه علامت تجاری شوید. خلاصه، از آن جائیکه با در نظر گرفتن موارد بالا ، هزینه های انجام کار برای هر شخص یا شرکت می تواند متفاوت باشد، شما عزیزان می توانید برای اطلاع از هزینه دقیق ثبت برندتان فرم زیر را تکمیل نمایید و پس از ارسال منتظر محاسبه هزینه ها و تماس کارشناسان بمانید.

قانون ثبت برند و ثبت علامت تجاری با تنظیم و استفاده مناسب از علامت های تجاری، این اهداف را به پیش می‌برد. مدت زمان گواهی 10 ساله علامت تجاری قابل تمدید است و شرکت ها می توانند با پرداخت هزینه مربوطه به مراجع قانونی برند مورد نظر را برای شرکت خود تمدید کنند. این حفاظت باعث می شود تا رقبا و یا افراد متقلب نتوانند از برند شما سوء استفاده کنند و حاصل دست رنج دیگران را مایه سودآوری خود کنند. اداره مالکیت صنعتی یکی از خدمات خود را تحت عنوان طرح صنعتی معرفی کرده است. طرح صنعتی به ایده های تازه ای که در شکل محصولات مختلف وسط یک طراح انجام می شود گفته می شود.

طبقه 31 – محصولات كشاورزي، باغداري و جنگلباني و دانه‌هايي كه در طبقات ديگر ذكر نشده‌اند؛ حيوانات زنده؛ ميوه و سبزيجات تازه؛ بذر؛ گياهان و گل‌هاي طبيعي؛ غذاي حيوانات؛ مالت (جو سبز خشك شده). طبقه 24 – محصولات نساجي و پارچه‌اي كه در طبقات ديگر ذكر نشده‌اند؛ انواع روتختي و روميزي. داشتن علامت تجاری اختیاری است مگر در مواردی که دولت آن را الزامی قرار دهد. عین علامتی که پیش از این به نام شخص یا شرکت دیگری ثبت شده باشد و یا شخص دیگری قبلا تقاضای ثبت داده و تاریخ تقاضای آن فرد مقدم باشد و یا دارای حق تقدم ثبت باشد.

علاماتی که ثبت شده باشند، از تاریخ تسلیم اظهارنامه، حمایت خواهند شد و مدت اعتبار علامت ثبت شده، ده سال است. برندهای دو بعدی و یا سه بعدی برای ثبت باید تصاویری را در چند زاویه تهیه کرده و ارائه دهند. جهت دریافت مشاوره رایگان و پاسخگویی به سوالات با شماره تماس های ذیل تماس حاصل فرمایید. نوع مال التجاره و یا محصول و طبقات محصولی که علامت برای تشخیص آن به کار می رود. علامتی که عین یا تقلید نشان نظامی یا پرچم مملکت های دیگر یا پرچم مملکت ایران باشد؛ مگر اینکه، ایران، استعمال آن را ممنوع نکرده و از مقام صلاحیت دار نیز کسب اجازه شده باشد. در این قسمت، در بخش نوع اظهارنامه، گزینه ثبت اظهارنامه جدید را انتخاب کنید.