انتخاب نام برند و نام تجاری

انتخاب نام برند و نام تجاری

فقط با یک تماس و یا با یکبار مراجعه حضوری به این موسسه در راه ثبت شرکتو هم چنین انتخاب نام برای موسسه خود ثابت قدم خواهید بود . ما قرار است در این مقاله اسامی بکر و جذاب را برای کسب و کار شما معرفی نماییم. اجزا اصلی در انتخاب اسم برند شامل نام برند ، نام تجاری و پوشش تجارت است. نام تجاری همان نامی است که در فعالیت های حقوقی و امور قانونی از آن استفاده می شود، نام برند اما همان کلمه کوتاهی است که معرف محصولات و خدمات شما است. پوشش تجاری هم شیوه ارائه محصول و یا خدمت، بسته بندی ویژه، رنگ سازمانی خاص و… است.

از کنار هم قرار گرفتن این بسته های اطلاعاتی که هر کدام بخشی از اطلاعات مرتبط با نام تجاری را ارائه می دهند، در ذهن کاربر یا مصرف کننده نگرشی متفاوت شکل می گیرد که می تواند بر خرید محصول تاثیر به سزایی داشته باشد. بنابراین یکی از عوامل موفقیت در برندهای تجاری انتخاب نام کوتاه و با معنی است. با سلام، من صاحب یک وبسایت آموزش زبان هستم که علاوه بر منابع و مطالب رایگان پکیج های خودم را در آن به فروش میرسانم. به نظر شما آیا بهتر است با همین نام خودم ادامه بدم یا عبارتی مفهمومی (مثلا آلمانی آسان) انتخاب کنم ؟ ضمنا از ریدایرکت استفاده خواهم کرد تا باعث اقت سئو نشود. جون در مرحله شروع یک کسب و کار، مسائل بسیار مهمتری از اسم برند وجود داره.

  • من در حوزه محصولات چوبی و ام دی اف فعالیت میکنم و اسم برندمون بلوط هست.
  • سلام.یک اسم خاص و ماندگار برای شرکت تبلیغاتی میخواستم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
  • نام انتخابی شما نباید حاوی اعداد به صورت ریاضی باشد و باید از اعداد به صورت حروفی استفاده شود.
  • تصمیم بگیرید که نام تجاری شما باید بیانگر چه معنا و مفهومی باشد.
  • کارآفرینان برای آغاز فعالیت‌های کارآفرینانه خود، نیاز به یک ایده جذاب و نوآورانه دارند تا بتوانند یک کسب‌وکار جدید را رشد و توسعه دهند.

در صورت انتخاب اسمی مناسب امکان موفقیت شما در جلب نظر مخاطب هدف و تبدیل آن‌ها به مشتریان افزایش خواهد یافت. شما می توانید با تلفیق هر اسمی با اسم خاص ، آن برند را ثبت کنید ، یا بهتر است آن را با نام و نام خانوادگی ثبت برند تجاری خودتان ترکیب کنید. برای این کار باید به سایت ثبت علائم تجاری مراجعه کرده و بررسی کنید که کدام یک از این نام‌های تجاری در دسترس هستند. حتی اگر تمامی اسامی انتخابی شما از قبل رزرو شدند، ناامید نشوید!

در صورت عدم رضایت از روند کار هزینه ای پرداخت نمی کنید. یک نام برند مناسب و تاثیرگذار مشتریان شما را وادار به پرسیدن این سوال می کند که ” نام برند شما از کجا آمده است؟”، سوالی که شما میتوانید با تعریف یک داستان برند جذاب به آن پاسخ دهید. شیفتگی ذاتی انسان ­ها به جهان طبیعت، آن را به منبع الهامی عظیم برای یافتن نام­ های احساسی تبدیل کرده است که همواره داستانی در پس خود دارند. طبیعت جایی است که انتقال پیام در آن به اشکال مختلف صورت می گیرد، به عنوان مثال شما می توانید به کمک آن خلوص، ناهمواری، اقلیم (سرد یا گرم)، یا حتی کیفیت مناسب را تعریف کنید. تصور کنید که شما با چرم های درجه یک محصولات بسیار با کیفیتی را تولید می کنید و همین کیفیت شما باعث جذب مشتری های بسیاری شده است. شرکت های متخصص و معتبری هستند که در این کار به شما کمک می کنند.

اسم باید انتقال دهنده تجربه، ارزش، وجه تمایز محصولات و خدمات باشد. اسم شرکت نباید از اسامی افراد معروف و دارای شهرتی مانند دانشمندان را شامل پیگیری ثبت تغییرات شرکت شود . حال در زیر به معرفی نام های گوناگون ایرانی و خارجی در زمینه های مختلف می پردازیم که برای ساخت اسم شرکت می‌توانید از آن‌ها الگو بگیرید.

ثبت برند و علایم تجاری در ایران

نام برند بسیار معروفی که به رقابت با کوکاکولا و پپسی کولا پرداخت و به شدت موفق بود. برندهای دامداران، بوتان، ماهان، هاکوپیان، کاچیران، پلان، قالی سلیمان، پارسیان، گلستان از این دسته‌اند. شاید شباهت این واژه‌ها با کلمه ایران باعث ثبت شرکت شده در فرهنگ ما واژه‌های قدرتمندی باشند. نکته جالب‌تر در برندهای موفق ایرانی که باعث تعجب من شد آن است که ۲۱% آن‌ها با صدای «آن» به پایان می‌رسند که بعد از «آ» قدرتمندترین و پرکاربردترین صدای انتهایی در بین این برندها بود.

یکی از مهم ترین قسمت هایی که در ثبت برند باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب یک نام مناسب است. تست اسم برند از مهم‌ترین ارکان چون شرط اول اینکه مخاطب بتواند بانام برند شما تعامل برقرار کند و حس خوبی بهش دست بدهد. همیشه با این دیدگاه در انتخاب نام برند خود نگاه کنید که در آینده ممکن است تجارت جهانی خود را هم داشته باشید و به صادرات بپردازید.

اسامی خلاقانه برای برند

در دنیای تجارت حرفه‌ای اسم برند به تنهایی ۲۰ تا ۸۰ ارزش کل برند را به خود اختصاص می‌دهد! حتما شگفت‌زده شدید و می‌گویید چطور ممکن است ۸۰ درصد ارزش یک برند فقط متعلق به نام آن باشد! اما این موضوع کاملا واقعیت دارد و اتفاقی است که برای برخی از برندهای جهانی تراز اول مثل کوکاکولا افتاده است. به خاطر داشته باشید در نامگذاری جدید برند تمام موارد مهم و کارشناسی را در نظر داشته باشید. هنگامی که در یک لیست کوتاه نهایی به نام‌های پیشنهادی می‌رسید تحقیق می‌تواند یک ابزار قدرتمند برای سنجش بهترین نام باشد. نام‌ها را با زبان شناسان بومی کشورهای هدف مورد بررسی قرار دهید و به این ترتیب مطمئن شوید که نام انتخابی شما پیام‌آور چیزی است که شما می‌خواهید بگویید، نه معناهای دیگر.

بیش از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان، فن آور و نوآور در منطقه آزاد انزلی فعالیت می کنند

ما کتاب راهنمای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی که توسط تیم نوین تالیف شده و حاصل تجربۀ جمعی افراد مختلف است، به شما پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب مسیر راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی (از ایده تا اجرا) را برایتان روشن می‌کند. حتی اگر انتخاب نام برند جدید را به دلیل تجربیات بد گذشته مشتری در نظر دارید و سعی دارید که یک شروع مجدد داشته باشید ، اما در فرایندها، نیروی انسانی و محصولاتتان هیچ تغییری رخ نداده است ، مسیری را اشتباه می‌روید. برای اشخاصی که در راه انتخاب نام قانونی و مناسب با حیطه فعالیت یک برند و علامت تجاری تجربه کافی را ندارند امکان انتخاب مناسب ترین نام علامت تجاری امری دشوار خواهد بود. بهترین راه برای انجام این مورد بهره مندی از تجارب شخصی مجرب در انجام این امور خواهد بود . اسم انتخاب شده برای برند باید از قبل توسط شخصی دیگر به ثبت نرسیده باشد .

ارتباط مفهومی،استفاده از کلمات محلی،ایجاد کلمه جدید، استفاده از نام موسس ، بهره مندی از ریتم و تلفیق کلمات از سری ملاک های انتخاب اسم می باشد. نام های ریتمیک بسیار جذاب بوده و گزینه ای مناسب برای اسم برند می باشند. در واقع تکرار این نام ها بسیار لذت بخش بوده و به خوبی در ذهن مخاطب می ماند. با رعایت اصول مربوط به انتخاب نام نظیر سادگی و روانی می توانید نامی که قبلاً وجود نداشته را ابداع کنید. اگر این نام خلاقانه و با ایده پردازی ایجاد شود می تواند سایر محصولات شرکت را نیز در بر گیرد. فقط اگر قصد ثبت برند به صورت رسمی دارید به قوانین نام‌های لاتین توجه کنید.

سپس تعداد 20 تا 30 عدد از این تصاویر را به صورت رنگی چاپ گرفته و روی یک تابلوی دیواری یا همان روزنامه دیواری خودمان کلاژ نمایید. ضمناً ما در پروژه دیگری که چند سال پیش داشتیم برای مدرسه کسب وکاری در استان فارس نام حرف‌عددی 30 حامی را انتخاب کرده و ساختیم. به این صورت توانستیم با کمترین مشکلی دامنه‌های اینترنتی موجود را کسب کنیم. همچنین ما نیز اسم سایت و مجموعه‌مان را سال‌ها پیش هزار مدیر گذاشتیم، ترکیبی حرف‌عددی از عدد هزار به معنای بزرگی و مدیریت کسب و کار که اساس کار برند سازی ما را در بر می‌گیرد. در زمان استفاده از این کلید ما بهتر است که بتوانیم از پتانسیل کاری که محصول یا خدماتمان انجام می‌دهد ارتباطی مستقیم با اسم برند بگیریم. پس اگر شما در کسب و کار سفر و جهانگردی هستید به نظر ما نخواهید توانست نامی قدرتمندتر از مارکوپولو برای خود انتخاب نمایید.

برای ثبت برند چرم هم باید اطلاعاتی در رابطه با هزینه این کار در اختیار داشت، در غیر این صورت در ادامه با کمبود بودجه رو به رو خواهید شد و این موضوع به هیچ عنوان خوشایند نیست. به شما توصیه می کنیم که قبل از اقدام برای ثبت برند چرم خود در ابتدا مدارک گفته شده در بالا را جمع آوری کنید، این کار به شما کمک می کند که در زمان کمتری بتوانید برند چرم خود را به ثبت برسانید. یکی دیگر از نکاتی که در رابطه با ثبت برند چرم باید به آن توجه داشته باشید، مراحلی است که برای این کار باید پشت سر بگذارید. نامی را برای برند محصولات چرمی خود انتخاب کنید که با کار شما هماهنگی داشته باشد، جذاب و زیبا هم باشد. یا مثال دیگر از حساسیت‌های منطقی می‌توان به فروشگاه افق کوروش اشاره کرد که در شهر قم با واکنش‌های منفی علما روبه‌رو شد. به نظر آن‌ها اسم کوروش نمایانگر طاغوت و ظلم ستم است.این مجموعه مجبور شد اسم کوروش را از برند خودش حذف نماید و با همان اسم افق به فعالیت خودش بپردازد.