نحوه انتخاب نام تجاری مناسب کسب و کار

نحوه انتخاب نام تجاری مناسب کسب و کار

مزیت این روش، تأثیرگذاری معروفیت آن کشور یا محله بر روی برند شماست. عیب آن هم این است که معمولاً این نوع اسامی معروف خواهان زیادی دارد و ثبت کردن آن دشوارتر است. نام های توصیفی شفاف و قابل درک هستند اما می توانند برای برند مضر هم باشند زیرا ممکن است با رشد برند، فعالیت های متنوع تری به آن اضافه شود که با نام انتخابی قبلی همخوانی نداشته باشد. برنژ از پیشنهادات و نظرات شما دوستان در سفر نام تجاری صمیمانه استقبال می کند.

مطابق قانون، صاحب یک نام تجاری همانند صاحب یک علامت تجاری دارای حق استفاده انحصاری است. اختیار یک نام تجاری به هنگام ثبت شرکت یا موسسه، اجباری است. اگر می‌خواهید با چگونگی انتخاب نام تجاری یا برند آشنا شوید لازم است با قوانین تعیین نام نیز آشنا باشید.

  • چه بسیار کسب و کارهایی که اسم عالی داشتن و شکست خوردن و چه بسیار برندهای موفقی در دنیا که هنوز هم اسم خوبی ندارند.
  • بهتر است اسمی را انتخاب کنید که به راحتی تلفظ شود و در ذهن و فکر اشخاص بماند.
  • آن‌ها با گذشت زمان به یکی از شناخته شده‌ترین شرکت‌ها تبدیل شده‌اند.
  • قانون دوم من برای انتخاب نام “از همه تمرکزتان استفاده کنید” و از همه مزاحمت‌های فکری جدا شوید.

مصرف کنندگان می‌خواهند با برندهایی ارتباط برقرار کنند که دقیقا رسالت، چشم انداز و ارزش‌های اصلی آن‌ها مشخص باشد. از انتخاب نام‌هایی که به کسب و کار شما اجازه نمی‌دهد رشد بیشتری داشته باشید یا خط تولید ثبت برند تجاری جدیدی در کارخانه‌ی خود راه بیندازید، خودداری کنید. با توجه به الگوریتم‌های که بر اساس حروف الفبا کار می‌کنند، بهتر است از اسمی استفاده کنید که بیشتر به ابتدای حروف الفبا نزدیک باشد، نه انتهای آن.

۱ نام برند خود را کوتاه انتخاب کنید

در زمینه فعالیت شما تشابه کار بالاست با ما در تماس باشید . تماس تلفنی با موسسه برقرار کنید تا راهنمایی کامل دریافت کنید. اگر از اسم واقعی/حقیقی برای برندتان استفاده می‌نمایید، حتما از منحصربه‌فرد و توصیفی بودنش، اطمینان حاصل نمایید. مثلا نام شرکت شما کالاسازان خوشخواب هزاره سوم است و شما روی کلمه خوشخواب به عنوان نام تجاری خود تمرکز می‌نمایید. تعیین انتخاب نام شركت و مؤسسات غیر تجاری كه قبلاً سابقه ای نداشته مؤسسین قصد تاسیس آن را دارند. تعیین نام شركتها و مؤسسات غیر تجاری كه قبلاً سابقه ثبت داشته حال قصد تعویض نام آن را دارند.

نمونه هایی از این روند ، شرکت چرخ خیاطی Singer ، شرکت Fuller Brush و جاروبرقی هوور است؛ که همه آنها هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرند. همانطور که می دانیم مارک تجاری مدرن از گروه های متمرکز پیچیده ای همراه با داده های تجزیه و تحلیل دقیق زبانی و روانشناختی استفاده می کند تا نام های تجاری را ایجاد کند. این به منظور ایجاد اعتماد به نفس و ترغیب ثبت شرکت مردم به خرید است. این رویه های هدفمند دقیقاً پس از جنگ جهانی دوم آغاز شد که یک بازار پررونق مصرف باعث ایجاد محصولات جدیدی از شرکت های رقیب شد و یافتن نام های بی نظیر و به یاد ماندنی را به عنوان یک ضرورت ایجاد کرد. توجه کنید که نام تجاری باید بسیار دقیق انتخاب شود؛ زیرا موضوع اصلی یک محصول را به روشی کارآمد و اقتصادی به تصویر می کشد.

انتخاب نام تجاری

پس از پایان طوفان فکری و یافتن نام های جدید، در مورد هر یک از اسامی پیشنهادی برای اسم برند رای گیری کنید. برای انتخاب بهترین نام بهتر است راهنمایی‌هایی استفاده کنید تا به شما در نهایی کردن تصمیمتان کمک کند. بهتر است در ابتدا برای ثبت تغییرات خود وقت بگذارید تا در آینده مجبور نباشید تا همین زمان را صرف تغییر نام تجاری کنید. افزایش بازدید سایتوب‌رمز با نزدیک ۲۰ سال سابقه ارائه خدمات وب، تبلیغات گوگل ادز و خدمات سئو را به طور حرفه‌ای به عنوان راهکاری مناسب جهت افزایش بازدید سایت و رونق کسب و کارهای اینترنتی ارائه می‌دهد. با سلام کارشناسان ثبت شرکت و برند ایلیا در اسرع وقت با شما تماس حاصل می نمایند.

به طور کلی، اکثر افراد هنگام خواندن یا گوش دادن به کلمه‌ای، تصاویر ذهنی مشخصی “می‌بینند”. دامداران اولین کسانی بودند که سال‌ها پیش برای اولین بار از اصطلاح “نام تجاری” استفاده کردند. آن‌ها از این اصطلاح برای شناسایی حیوانات خود استفاده می‌کردند.

۷ بازخوردها را درمورد نام تجاری انتخابی خود جویا شوید

امروزه، تعبیر نام تجاری به عنوان یک شخصیت، باعث انجام تحقیقات گسترده ای بر روی نام های تجاری به عنوان یک علامت نمادین که دارای شخصیت بوده و مورد پذیرش مشتریان می باشند شده است. این‌ها کلماتی هستند که معمولاً در تجارت به‌منظور توصیف محصول موردنظر بکار می‌روند. برای مثال، ثبت کلمه شیرین برای شکلات قابل‌قبول نخواهد بود چون محصول را توصیف می‌کند.

ايران نيز در سال 1959 به آن ملحق شده و مقررات آن، مقدم بر قوانين داخلي است. در اصل؛ عرصه رقابت تجاري، ميدان رقابت علايم و اسامي تجاري است نه تجّار اما؛ افزايش مراودات تجاري، رابطه مستقيمي با افزايش رقابت‌هاي مكارانه تجاري دارد كه در دهه‌هاي اخير با بهره‌گيري از فناوري‌هاي جديد به صور گوناگون گسترش يافته است. در حال حاضر؛ شايع‌ترين تقلب در عرصه تجارت و بارزترين رقابت مكارانه، شبيه‌سازي علايم يا اسامي تجاري است كه از دعاوي شايع در دادگستري نيز مي‌باشد. از این سیاست، شرکت پروکتر اند گمبل به خوبی استفاده کرده، به طوری که محصولات مختلف خود را با نام های تجاری گوناگون نظیر تاید، کرست و…

سلام.یک اسم خاص و ماندگار برای شرکت تبلیغاتی میخواستم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. سلام من یک نام برای شرکت آرایشی بهداشتی میخواستم که میخوام خیلی روان و بیانی داشته باشه که در ذهن ماندگار باشه.خیلی ممنون میشم اگه کمکم کنید. مجتمع حقوقی و ثبتی ایلیا لوکس ترین و جدیدترین نام را برای برند و علائم تجاری و یا شرکت شما ارائه می دهد. این را در نظر داشته باشید انتخاب نام مناسب نقش به سزا و ویژه ای در آینده کاری و حرفه شما خواهد داشت.

۲۰ نظر برای انتخاب نام برند نام تجاری

زمانیکه تولیدات حمل می شدند کارخانجات باید آرم و نشان خود را بر روی محموله ها حک می کردند تا مشخص شود محصولات مربوط به کدام تولید کننده است. چنانچه صاحب علامت بخواهد به استفاده از علامت خویش ادامه دهد باید در سال پایانی، اعتبار علامت خود را تمدید کند در غیر این صورت به نام اشخاص دیگر قابل ثبت است. همین حالا برای ثبت برند و نام تجاری با ما تماس حاصل نمایید. در هنگام انتخاب نام شرکت، حتما باید از “اسم خاص” استفاده شود. اسم خاص، اسمی است که تنها به یک فرد یا شی اشاره دارد و همه را شامل نمی‌شود.