Content
ثالثاً ایجاد هر گونه تغییر در کسب و کار در این سطح احتمالاً موجب هرج و مرج اداری خواهد شد. فقط تصور کنید که راه اندازی یک کسب و کار چقدر مشکل است و لغو کردن کارهایی که قبلاً انجام شده و تکرار همان کارها تا چه اندازه پر استرس است. فکر نکنید این کار مثل دعوا کردن با دوستتان است و همه چیز خیلی زود به ثبت برند تجاری سرجای خودش بر می گردد؛ به آن به چشم یک نوع طلاق نگاه کنید. گفته می شود بسیاری از برندهای معروف و بزرگ مثل Backrub، Research in Motion و Brad’s Drin نام خود را تغییر داده اند. برای انتخاب نام برند نیز مانند همه کارهای دشوار دیگر سرویس هایی وجود دارند که در ازای راهنمایی تان از شما پول می گیرند.
از آن جایی که مساوی بودن اسم برند و دامنه سایت یک شرکت مزایای بزرگی به حساب می آید اما هیچ گونه ضرورتی در این کار وجود ندارد. برای این که احتمال زیادی وجود دارد که دامنه مورد درخواست شما در گذشته به وسیله ی فرد دیگری ثبت شده باشد. این نکته را به خاطر داشته باشید که می توانید با ترکیب کردن و کوتاه کردن بعضی از کلمه ها یک دامنه ی استاندارد و مناسب برای سایت خود تهیه کنید. پس از انتخاب نام برند ، حال زمان این می رسد که یک لوگو مناسب برای خود طراحی کنید و سپس داستان نام تجاری و هویت و شعار برند خود را ساخته تا در تبلیغات و طراحی محصولات استفاده کنید.
نساجی دات کام، یک مجله آنلاین نساجی و با نگاهی وسیع و عمیق به طور پیوسته در حال رصد کردن تحولات این بخش از بازار در سراسر جهان می باشد. تیم نساجی دات کام با تجربه گسترده و دانش فنی بالا در این حوزه در صدد رشد و تعالی صنعت نساجی در کشور همگام با بزرگان این صنعت در جهان و به دست آوردن سهم بیشتری از این بازار بزرگ جهانی است. ما متعهد هستیم که به شما کمک کنیم تا به طور کامل از فرصتهای ارائهشده توسط بازار بهرهمند شوید. نساجی دات کام به دنبال کنندگان خود این امکان را میدهد که با ارائه تحلیل عمیق از بازار و رقبای آنها از طریق اخبار صنعت نساجی، آگاهی از فناوری های جدید و مقالات تخصصی تصمیمات آگاهانه و اصولی بگیرند. ما همچنین چالشهای موجود در استراتژی های فروش را شناسایی کرده و کمک میکنیم تا به بهترین شیوه ممکن به مخاطبان هدف خود دست یابند.
جواب این سوال را نمیتوان در یکی دو جمله و حتی یک پاراگراف توضیح داد. مثلا اسمی که به راحتی به ذهن سپرده شود، حس خاصی در ذهن مخاطب برانگیزد یا الهامبخش یک فرد یا موضوع باشد. اسم انتخاب کردن یکی از چالشهایی هستش که ذهن رو خیلی درگیر میکنه. حتی بعضی وقتها با وجود اینکه کلی وقت صرف این کار میکنیم، باز هم به نتیجه درست و مطمئنی نمیرسیم. به هر حال انگار مسئولیت خیلی بزرگیه و باید کلی وقت صرف انتخاب نام برند کنیم.
آژانس طراحی لوگو و هویت بصری کالر اسپیس با بهرگیری از بهترین و جدید ترین متد روز طراحی برای شما هوینی ماندگار و حرفه ای را خلق می کند. این نوع نام برند، نامی می باشد که از دل برند توصیفی در آمده است. بعضی نام های مخفف بسیار استراتژیک هستند و به یاد سپردن آن ها کار سختی می باشد، باید تا آنجایی که می توانید نام مخفف ساده و روان انتخاب کنید. این مجموعه را در سال 1394 با هدف آموزش و مشاورۀ برندینگ به کسبوکارها تأسیس کردهام.
در ایران کار ثبت نام برند را از یک کار اداری و قطعی، به یک کار اداری و شانسی تبدیل کرده اند. این نکته را در نظر داشته باشید که برای ثبت نام برند تان می توانید به راحتی از طریق وب سایت اداره ثبت اقدام کنید و نیاز به وکیل نخواهید داشت مگر اینکه نام برندتان طوری،خاص باشد که به وجود وکیل نیاز باشد. این نوشته در دیجیتال برندینگ، نام برند ارسال شده و با انتخاب دامنه، انتخاب نام برند، برندسازی، ثبت برند، ثبت علامت تجاری، علامت تجاری، نام برند، نام تجاری، نام دامنه برچسب گذاری شده است. برای بررسی ثبت علامت تجاری (ثبت برند) و اینکه آیا قبلاً نام برند موردنظر شما توسط شخص دیگری ثبتشده است یا نه میتوانید از طریق آدرس ip.ssaa.ir/BSigns/search.aspx اقدام به جستجوی علائم تجاری ثبتشده بنمایید.
نامی که برای برند خود انتخاب میکنید باید امکان ثبت قانونی داشته باشد. اگر نامی که انتخاب کرده اید برای برند خود، قابل ثبت قانونی نباشد تمام تلاش شما جهت ثبت برند به هدر میرود و باید دوباره مراحل را از نو انجام دهید. فرض می کنیم که قصد دارید یک برند کوچک مثل یک برند تی شرت تاسیس کنید و به دنبال تاسیس یک شرکت چند میلیارد دلاری نیستید؛ پس به احتمال زیاد پول زیادی برای انتخاب نام شرکت خود هزینه نخواهید کرد. از این رو احتمالاً در اینترنت به دنبال ایده می گردید و به احتمال زیاد قصد دارید به یک نام قطعی بسنده کنید. نترسید استراتژی ها و تاکتیک های مختلفی وجود دارند که می توانید با استفاده از آنها یک نام معرکه انتخاب نمایید؛ نامی که همواره در ذهن بازار هدف باقی بماند. ممکن است کار یافتن نام برای برند لباس شخصی تان را به بعد موکول کرده باشید؛ احتمالاً با خود می گویید بالاخره من محصول خودم را دارم، بازارم را می شناسم، همه چیز خوب پیش می رود، پس بعداً برای انتخاب نام تجاری فکری خواهم کرد.
مواردی که در انتخاب نام برند باید در نظر داشته باشید
میتوان نتیجه گرفت اگر نام یک برند حتی مناسب هم انتخاب نشود اما معنی خوبی داشته باشد، میتواند در نهایت در کنار فعالیتهای مفید و هوشمندانه عوامل دیگر به شهرت و ارزش بالایی برسد. تمامی اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی می توانند برای رونق کسب و کار و حمایت های دولتی ، علامت تجاری را انتخاب نمایند و به ثبت برسانند . برای جلوگیری از عدم رد برند پیشنهادی، علامت نباید طوری طراحی شود که موجبات اشتباه را در میان مصرف کنندگان فراهم آورد.
- برای مثال نام برند سافتلن از gentle به معنای نرم گرفته شده و این احساس را در مخاطب ایجاد میکند که لباسها بعد از شست و شو نرم خواهند بود.
- نام های ساختگی ساخته خیال هستند که در صورت معنادار نبودن، مشخص کننده مورد خاصی نیستند.
- اگر این کار را از قبل انجام نداده اید، حتماً سریعاً نام برند خود و تغییرات آن را در گوگل ثبت کنید.
- به یاد داشته باشید برند شما فقط اسم شما نیست بلکه شیوه برخورد شما با مشتریان، ارائه خدمات و یا محصولات با کیفیت و شناسایی درست و به موقع نیاز و درخواست مشتری را نیز شامل می شود.
این مقاله به کوشش محمد حسین عراقی، سمیرا سرباز، حامد رضوی، سعید رهبری، صفیه منتظری، حسین بابائی، مینا شهانی و دیگر اعضای تیم نوین تولید شده است. تکتک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم. فهماندن تکتک این حروف به مشتریان زمان و هزینه بالایی میطلبد و از آنجا که شما مثل شرکتهایی مثل IBM و BMW منابع مالی عظیمی در اختیار ثبت شرکت در تهران ندارید ریسک این کار بالاست. تلفظ خیلی کلمات مخفف شده راحت نیست و اکثراً ترکیب جالبی ایجاد نمیکند. در کتاب «راهاندازی مطمئن کسبوکار اینترنتی» قدم به قدم به شما آموزش میدهیم که چگونه یک کسبوکار اینترنتی مطمئن راهاندازی کنید؛ کسبوکاری که موفقیتش حتمی باشد. نمیتواند نام خوبی برای برند شما باشد و نام برند باید کمی با حرفه ی فعالیت شما همخوانی داشته باشد.
۲۰ نظر برای انتخاب نام برند نام تجاری
مسلما نامگذاری یا تغییر نام برند به نام منطقه مربوطه محدودیت های ذاتی دارد. کافی است نام یک شهر یا یک شهرستان را در مقابل محصول یا خدمات خود قرار دهید. البته باید توجه کنید که این اسامی قبلا توسط افراد دیگر بکار نرفته باشد.
قوانین انتخاب اسم برند
محدودیتهای بسیاری در پیدا کردن نام وجود دارد و نامهای منحصر به فردی هستند که میتوان آنها را با دامنه com ثبت کرد و همین امر انتخاب شما را محدودتر میکند. می توانید برایانتخاب نام برند برای آرایشی و بهداشتیبه صفحه مورد نظر بروید و دامنه مورد علاقه خود را خریداری کنید. اگر کارت عضویت اتاق بازگانی و یا کارت بازرگانی داشته باشید میتوانید از یک اسم با ریشه خارجی استفاده کنید.
اما گاهی شاید به دلیل شلوغی طبقه کسبوکاری یا گسترده در نظر گرفتن آینده کسب وکارمان به نامی خنثی تن در بدهیم. برای مثال برند لوازمخانگی کنوود اصلا هیچ کارخانه ثبت تغییرات تولید لوازم خانگی بزرگی در دنیا ندارند. سالهای سال است که برند کنوود که میراث آقای کنث وود انگلیسی بوده یکی از زیر مجموعههای برند ایتالیایی دلونگی شده است.
ما همیشه نمی توانیم تاثیرات بیرونی مخربی که ممکن است بر نام تجاری ما تاثیر منفی داشته باشند را پیش بینی کنیم. هر چند که انجام تمامی این موارد نیاز به تلاش و کوشش بسیار دارد، اما مهم این است که شما دلسرد نشوید. امیدواریم با خواندن این مطلب به درستی نام برند خود را انتخاب نمایید. در صورتیکه هنوز نام برند خود را ابداع نکرده اید، می توانید یک کار سرگرم کننده انجام دهید.