نامی که شبه لاتین است و توانسته جایگاه برندی بسیار قدرتمندی در بازار ایران کسب نماید. خوشخواب، برند معتبر ایرانی دیگری است که بر همین ثبت شرکت در تهران اساس نام برندش را انتخاب کرده است. آمازون استعاره از عظیمترین رودخانه دنیا و امروز نام سایتی که بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان است.
- اسامی خلاقانه از مواردی است که باید با تدبیر بسیار اقدام به نام گذاری برای برند و علامت تجاری انجام گیرد و تماما فارسی بوده و با شئونات اسلامی نیز هم سو باشد .
- اصولش در مقاله گفته شد اما اولویت اول چیزهای دیگریست که منافاتی هم با «انتخاب اسم خوب» نداره.
- برای دستیابی به اسامی خاص برند پیشنهاد می شود در ادامه همراه ما باشید .
- اسمهای مخفف دسته بندی دیگری در انتخاب نام برند است که بسیار نیز معروف و پرطرفدار است.
- احتمالا تعداد زیادی نام به ذهنتان خواهد رسید همه را ثبت کنید در مرحله پایش بهترین ها باقی خواهند ماند.
درخواست نام برند تجاری که با ماده ۲۱ قانون حمایت از حقوق مؤلفان و مصنفان و هنرمندان در تعارض باشد. اگر نام تجاری، طرح بسته بندی یا سایر ویژگی های محصول به سادگی قابل کپی برداری باشند، تمایز برند از رقبا به سادگی محو می شود. چنانچه سوال، پیشنهاد و نظری دارید، حتماً آن را مطرح کنید. ما خیلی زود جوابتان را میدهیم و تا جایی که بتوانیم راهنماییتان میکنیم. همین حالا، دامنه خود را با تضمین کمترین قیمت در ایران، ثبت کنید. برای ثبت دامنه هم که روی دکمه زیر کلیک و کار را تمام کنید.
قابل ثبت باشد
برای کسب اطلاعات بیش تر با مشاورین ثبت لوتوس تماس حاصل فرمایید . میتوانید از اسم مناطق، محلهها و روستاهای مختلف یا اسامی اصیل استفاده کنید؛ مثلا اگر کرد هستید، اسامی کردی را انتخاب کنید. پس به سراغ این اسامی نروید، چون نمیتوانید آنها را ثبت کنید. فرمولهای متعدد دیگری هم وجود دارد؛ مثل اینکه املای اسم برند سخت نباشد یا دو املایی نباشد. درباره برند سازی اینترنتی و نام دامنه نیز فکر کنید آیا دامنه شما بهراحتی قابلدسترس است یا نه اگرچه دامنههای کوتاه و در دسترس مسلماً هزینۀ بیشتری را برای شما رقم خواهند زد اما از طرف مخاطبان نیز بهتر به خاطر سپرده میشوند.
تمرینها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده میشود. مجموعه گسترده و متنوعی از فایلهای صوتی رایگان در رادیو متمم ارائه شده که میتوانید هر یک از آنها را دانلود کرده و گوش دهید. اعتبار را میتوانید به صورت ماهیانه (۷۴ هزار تومان)، فصلی (۱۹۰ هزار تومان)، نیمسال (۳۴۵ هزار تومان) و یکساله (۵۸۵ هزار تومان) بخرید. شما میتوانید بدون پرداخت پول در متمم به عنوان کاربر آزاد عضو شوید. متمم مخففِمحلتوسعه مهارتهای من است؛ یک فضای آموزشی آنلاین برای بحثهای مهارتی و مدیریتی. در صورتی که برند متمایز کننده کالا ، خدمات مربوطه نباشد ، امکان ثبت آن وجود نخواهد داشت .
پس برای اینکه بتوانید جنستان را به تمام ایران بفروشید، اسمتان را به نحوی انتخاب کنید که مشخص نشود به کدام نقطه از ایران تعلق دارید. آخرین برندهایی که با عنوان «ایران» ثبت شده -مثل ایرانرادیاتور، ایرانزعفران یا زیره ایران- به سال ۷۲ برمیگردد و سالهاست به این عنوانهای عمومی اجازه ثبت داده نمیشود. درست است که چیتوز از برند آمریکایی چیتوس کپی شده، ولی زمانی که این برند در ایران معروف شد، هیچکس نمیدانست این اسم کپیشده است. بنابراین اینطور نبوده که چون مردم آن برند آمریکایی را میشناختند، توانستند نام این برند را راحت یاد بگیرند.
بنابراین سعی کنید اسمی انتخاب کنید که تنها یک نوشتار ثابت داشته باشد. چون این باعث میشود شما یک شرکت کپی شده و غیرواقعی به نظر برسید. این نکات آنقدر طلایی و ثبت تغییرات مهم است که کل مسیر و حتی مقصد شمارا تحت تأثیر قرار میدهد. بعدازاین دیگر میتوانید خود و اهدافتان را با رقیبان بسنجید و بدینصورت نقاط قوت و ضعف را بیابید.
نحوه انتخاب نام برند تجاری
اگر خودتان به تنهایی نمیتوانید یک نام تجاری مناسب برای برندتان پیدا کنید باید از بهترین شرکت انتخاب اسم برند کمک بگیرید. انتخاب اسم برند شاید کار سادهای به نظر برسد اما همین که شروع به انتخاب اسم برای برندتان کنید متوجه خواهید شد که این کار چندان نیز ساده نبوده و چالشهای زیادی دارد. انتخاب کردن یک نام تجاری برای برند زمانی دشوارتر میشود که قصد داشته باشید این برند را به صورت رسمی به ثبت برسانید. ثبت قانونی برند قوانین و اصولی دارد که با اطلاع داشتن از آنها میتوانید راحتتر برای انتخاب نام برند خود تصمیم گیری کنید.
در انتخاب برخی دیگر، واژههایی با ریشهی غیرایرانی به کار رفته است. عدهای دیگر کوشیدهاند از نام خانوادگی و اسامی اشخاص فاصله بگیرند. گروهی دیگر ترجیح دادهاند از واژههای مخفف استفاده نکنند. تعدادی دیگر از برندهای ثبت برند تجاری نامهایی عمومی را انتخاب کردهاند که به شکل مستقیم ارتباطی با حوزهی فعالیت برند ندارد. یا به عبارتی دیگر در انتخاب اسم برند در نظر داشته باشید که عین یا مشابه علامت مربوطه نباید ب ه ثبت رسیده باشد.
اولین مثال این دست از نامها برند قدرتمند سون آپ است که از ترکیب عدد 7 که عددی معروف و نشانه شانس است با ترکیب واژه آپ بهره برده است و سالهای سال رقیبی بسیار جدی برای کوکاکوکال و پپسی کولا بوده است. برخی از برندهای برتر و معروف ایران و دنیا از این قابلیت استفاده نمودهاند. این اتفاق در مورد برندهای بیمهای معروف آمریکایی مثل افلاک و گایکو هم رخ داده است که از سرواژههای کلماتی مثل امریکن، فامیلی، لایف، اینشورنس و کمپانی تشکیل شدهاند.
با طی این مراحل دیگر میتوانید با خیال آسوده به سالهای درخشان آینده و جهانیشدن برند خود بی اندیشید. در اینجا به ذکر مراحل مختلف انتخاب نام برند میپردازیم در ادامه همراهمان باشید. قابلفهم بودن نام برند برای تمام گروهها و اقشار مختلف جامعه که ممکن است طیف مشتریان شمارا تشکیل دهند، باعث توجه تعداد فراوانتری از مخاطبان به سمتوسوی حرفه شما خواهد شد. اگرچه در هیچ صورتی نمیشود تضمین کرد که یک نام برند میتواند از آزمایش سربلند بیرون بیاید اما امید است با رعایت نکاتی چند موفقیت را تا حدی برای شرکتها به ارمغان آورد. در دنیای تجارت انواع لوگو را شاهد هستیم بعضی ازشرکت ها ازیک لوگوی نوشتاری ساده استفاده می کنند مانند کوکا کولا که فقط با استفاده از یک فونت خاص برای خود لوگو ایجاد کرده است.