Content
صورت جلسه با اطلاعات موسسه و هیئت مدیره حاضر در جلسه شروع می شود و توضیحی در مورد تصمیمی که در حین جلسه اتخاذ شده، می دهد. ثبت صورتجلسه و ارسال آن برای سامانه اداره ثبت قدم اول شرکت ها برای ایجاد تغییرات رسمی و اساسی در شرکت ها است. چون روزنامه رسمی مدرکی دولتی محسوب می شود، پس با منتشر کردن آگهی خود در مورد تغییرات به طور قانونی تکلیف خود درباره آگاهی عمومی درباره تغییرات شرکت را انجام داده اید. ثبت کردن تغییرات در شرکت باید با رای بیشتر اعضای هیئت مدیره انجام شود. پس از پذیرش اینترنتی از طریق سامانه و اخذ تأییدیه پذیرش، متقاضیان باید نسخه های اصلی صورتجلسات تنظیمی و ضمائم آن ها به همراه سایر مدارکی در که فوق ذکر شد، به اداره ثبت شرکت ها پست نمایند. مراحل ثبت تغییرات شرکت با توجه به نوع تغییر در شرکت ، متفاوت است.
سهامدارانی که قصد دارند از شرکت بیرون بروند باید با همراه داشتن اصل اسناد شناسایی خود به اداره ثبت مراجعه کنند. برای تعیین ترازنامه شرکت و جدول سود و زیان سالیانه که در حضور سهامداران می بایست تشکیل شود. مجمع عمومی آزاد است که در هر قسمت از اساسنامه دخل و تصرف کند و بعد این تغییر را ثبت کند. پیگیری آگهی تغییرات ثبت به صورت الکترونیکی است و با ورود به سامانه روزنامه انجام می شود. صورتجلسه تنظیم شده و سهام شرکاء در آن مشخص می شود و سپس به امضای ان ها میرسد.
آگهی تغییرات روزنامه رسمی به این معنی است که شرکت و سهامداران آن به صورت رسمی به عموم تغییرات درج شده در شرکت را اعلام می کنند و کار خود را از آن تاریخ با قوانین جدید شرکت پیش می برند. این کار چند مرحله دارد و فرد یا شرکت متقاضی باید مطمئن شود که کار خود را به طور کامل انجام داده است. پیگیری صورتجلسه تغییرات برای هر کسی که اقدام به ثبت تغییرات کرده واجب است و لازم است که نحوه آن به تاجرانی که قصد پیگیری کار خود را دارند آموزش داده شود. البته پیگیری صورتجلسه تغییرات کاری آسان است و فقط باید کدی که سامانه برای پیگیری در اختیار شما می گذارد را نگهداری کنید و یا در صورت فراموش کردن یا از دست دادن آن نیز می توانید از لینک هایی که مختص این مشکل در سامانه وجود دارد، استفاده کنید.
- کوچکترین نقصی در پرونده یا وجود ایرادات فنی در تنظیم صورتجلسهها، موجب بازگشت پرونده شما و طولانی شدن پروسه ثبت قانونی تغییرات شرکت میشود.
- چگونگی نحوه مدیریت کردن شرکت و این که اگر تغییراتی در روند مدیریتی شرکت لحاظ می شود باید اطلاع رسانی شود.
- هزینه ثبت تغییرات شرکت به موارد متعددی از جمله تعداد مجامع صورتجلسه ، نوع تغییرات شرکت و روزنامه آن وابسته است .
- انواع صورتجلسات تغییرات در شرکتهای سهامی خاص را بشناسید.
تنظیم صورتجلسات تغییرات از مواردی می باشد که کوچکترین اشتباه در آن باعث رد صورتجلسات و یا انجام تغییرات اشتباه برای شرکت می شود. در نتیجه این تغییر مهم باید توسط موسسات یا افرادی که اشراف به این موضوع دارند انجام شود. مقدار سرمایه ای که برای شرکت در نظر گرفته شده یکی از موارد اساسی شرکت است و هر نوع تغییر در میزان آن باید به صورت رسمی ثبت شود.
مدارک مورد نیاز جهت ثبت صورتجلسه تغییرات در سامانه
هر گونه راهنمایی و مشاوره تخصصی در زمینه ثبت تغییرات شرکت کاملاً رایگان است. گاهی برای رتبه بندی شرکت نیاز به ورود افراد امتیاز آور هست که به مهندس رتبه تعبیر می شوند، این فرآیند نیز در حوزه ثبت تغییرات شرکت می باشد. ارسال صورتجلسه به اداره ثبت از طریق پست جهت بررسی،تایید صلاحیت صورتجلسه و ثبت تغییرات مورد نظر. سامانه ثبت شرکت میزان با هدف تسهیل در امور اداری شرکتها و موسسات، حسابداری و مالیاتی و مشاوره کسب و کار فعالیت خود را آغاز نموده است. ثبت میزان همواره کوشیده است خدمات خود را به بهترین شکل ممکن در سریعترین زمان به انجام برساند و مشاوری امین برای مدیران و کارآفرینان عزیز کشورمان باشد. امور اداری و برند سازی شرکت خود را از zero تا a hundred به ما بسپارید و تمرکز خود را بروی امور تخصصی کارتان بگذارید.
تفاوتی اصلی و اصولی که این نوع شرکت در تغییر آدرس با شرکت مسئولیت محدود دارد، این است که در زمان امضای صورتجلسه در شرکت هایی با مسئولیت محدود، باید به امضای تمامی شرکای شرکت مذکور برسد. به طور کلی بیشترین تغییرات شرکتها، تغییرات آدرس، تغییرات حق امضاء، نقل و انتقال سهام در شرکت های سهامی، ورود یا خروج در شرکت های مسئولیت محدود، افزایش یا کاهش سرمایه، تعیین اعضای هیات مدیره و انحلال شرکت می باشد. برای این کار می بایست یک صورتجلسه تغییرات شرکت کاملا قانونی از طرف اعضای هیئت مدیره شرکت تنظیم شود و در زیر این صورتجلسه تغییرات شرکت کلیه شرکای تجاری شرکت آن را به امضاء برسانند. پس از انجام دادن این کار، صورتجلسه به اداره ثبت شرکت ها تحویل داده می شود تا در رابطه با صحت و یا عدم صحت تغییرات شرکت تصمیم گیری کند. برای این کار می بایست با حضور اعضای هیئت مدیره شرکت، اسم جدید لحاظ شود و برای انجام تغییرات شرکت، صورتجلسه ای رسمی دوباره نوشته شود و در این صورتجلسه اسم نام جدید و قبلی شرکت آورده شود و به امضای هیئت مدیره برسد.
اگر شرکتی خارجی در داخل کشورمان منحل شود، باید یک مسئول که مقیم ایران است و معمولاً یک بانک یا شرکت معتبر یا شخص سرشناسی است، شرایط و تغییرات را اعلام کند. طبق دستورالعمل اداره ثبت شرکت ها ، شرکت موظف تغییرات شرکت است قبل از اقدام به تغییرات جدید ، آخرین تغییرات انجام شده را در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار درج نموده باشد. حداکثر مدت زمان اعتبار تصدی اعضا ی هیئت مدیره شرکت سهامی خاص ، ۲ سال خواهد بود.
دستور صورتجلسات تغییرات اختیاری
شرکتها به طور کلی، برای ثبت تغییرات خود، باید اقدامات زیر را انجام دهند. جهت مشاوره رایگان و یا استعلام قیمت در خصوص انواع تغییرات ثبتی ،کارت بازرگانی ، اظهارنامه مالیاتی، کد اقتصادی و سایر خدمات حقوقی و ثبتی با متخصصان موسسه ثبت بینش تماس حاصل نمایید. در این مرحله کارشناس مراحل قانونی تغییرات شرکت شما را انجام خواهد داد. نقل و انتقال سهام جز حدود اختیارات مجمع عمومي فوق العاده میباشد.
روند ثبت تغییرات شرکت به طور معمول حدود دَه روز کاری زمان میبرد. کارشناسان اداره ثبت شرکتها در این مدت به بررسی و تطبیق اسناد و مدارک ارائه شده میپردازند و پس از تایید آنها است که گواهی چاپ آگهی تغییرات شرکت صادر میشود. در مجمع عمومی فوق العاده که در ۴ ماه پس از شروع سال مالی جدید برگزار می شود، حضور بیش از نیمی از سهام داران الزامی است. نکته مهمی که وجود دارد این است که تغییرات شرکت ها حتما باید سریعا به ثبت قانونی برسند و در اداره ثبت شرکتها ثبت و در روزنامه رسمی آگهی شوند.
ثبت تغییرات شرکت ها مستلزم تنظیم و ارایه صورتجلسه متناسب با موضوع تغییرات و ارایه آن به مرجع ثبتی است. یک شرکت پس از ثبت، می تواند تغییراتی را در مواردی از اساسنامه و یا هر آنچه مربوط به شرکت است ایجاد کند. منظور از تغییرات و تصمیمات شرکت ها، تمامی تغییرات و تصمیمات شرکت است که طی مجمع عمومی عادی یا مجمع عمومی فوق العاده یا در جلسات هیأت مدیره بنا به ضرورت هایی صورت می گیرد. تغییرات شرکت می بایست در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری به ثبت برسد. کلیه تغییرات و تصمیمات شرکت طی مجمع عمومی عادی یا مجمع عمومی فوق العاده و یا در جلسات هیات مدیره امکان پذیر است . پس از تایید کارشناسان اداره ثبت شرکتها، گواهی درج آگهی شما با کد مکانیزه هجده رقمی در بالای آن و مُهر برجسته این مرکز در پایین آن صادر میشود.
که آگهی های مربوط به شرکت در آن نشر می گردد به اطلاع صاحبان سهام برسد. افرادی که از شرکت طلب دارند تا دو ماه پس از انتشار آکهی میتوانند به تصمیم کاهش سرمایه اعتراض کنند. کاهش سرمایه از طریق کاهش تعداد سهام یا کاهش قیمت اسمی سهام صورت میگیرد. بعد از انتخاب شدن هیئت مدیره، مدیر باید سمت خود را قبول کند. هیئت مدیره وظیفه دارد که هر ۶ ماه یکبار میزان دارایی و قروض شرکت را به به بازرسان شرکت تحویل دهد. انحلال شرکت، حتی در مواردی که انحلال به واسطه ی انقضای مدت شرکت صورت گیرد.
2-چنانچه مجمع با اکثریت شرکاء تشکیل گردد بایستی تشریفات دعوت وفق اساسنامه و قانون تجارت رعایت شود و مدارک مثبته ارائه گردد. 6-شرکایی نیز که از شرکت خارج شده اند می بایست شخصاَ یا توسط وکیل رسمی خود _با ارائه وکالت نامه رسمی _ضمن مراجعه به اداره ثبت ذیل دفتر ثبت را امضاء ثبت شرکت در تهران نمایند. در حوزه ی تغییرات در زمینه ی ورود اعضای جدید به داخل شرکت، کپی شناسنامه ، کپی کارت ملی و کارت پایان خدمت ضروری است. در مجمع عمومی فوقالعاده باید بیش از نصف سهامدارانی که حق رأی دارند، حاضر باشند و تصمیمات با اکثریت دو سوم آرای افراد حاضر در جلسه اعتبار دارد.
ما با ارائه مشاوره رایگان و ارایه خدمات بهینه همیشه همراه شما خواهیم بود. لازم که حتما مشخص شود که چه کسانی و با چه سمت هایی در جلسه گفته شده شرکت کرده اند. همینطور مهم ثبت برند است که مسئولان شرکت در زمان منتقل کردن سهام از یک سهامدار به سهامدار دیگر آن را ثبت کنند. اما اگر توافق طرفین باشد انحلال شرکت در پروسه ای ساده تر پیش خواهد رفت.
برای مشاوره رایگان و تخصصی در زمینه ثبت تغییرات شرکت و ثبت برند با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید. به همین سبب توصیه می شود تا با قوانین شرکت ها و تغییرات مطابق قوانین به خوبی آشنایی پیدا کرده و سپس تغییرات را اعمال نمایید، تمامی تغییرات اساسی انجام شده باید به تصویب مجمع عمومی عادی یا فوق العاده برسد. بقیه موارد ثبت تغییرات شرکت های با مسئولیت محدود تقریبا با همان روندی انجام می شود که بین سایر شرکت ها هم مشترک است.