بهترین سایت انتخاب اسم برند

بهترین سایت انتخاب اسم برند

نام برند می‌تواند زمینه مناسبی برای توسعه کسب و کار و ایجاد برند زیرمجموعه Sub-Brand باشد . همین که برندتان را ثبت کردید، حتما در شبکه‌های اجتماعی مختلف حساب کاربری بسازید و دامنه اینترنتی .ir یا .com برندتان را بخرید. ثبت شرکت در تهران چون ممکن است خیلی زود دامنه و حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی گرفته شود. اگر نام برند شما معنی داشته باشد و در ضمن به شرکت شما هم ارتباط داشته باشد، تصویر بهتری از شما در ذهن و قلب مشتریان بر جای می‌گذارد.

  • مهلت اعتبار نام­های تشکیل شده نا محود است بغیر­از اینکه از زمان ثبت نام شرکت هیچ اقدامی برای ثبت شرکت انجام نشده باشد در اینصورت نام شرکت تنها three ماه معتبر خواهد بود.
  • اشخاصی كه در شهرستان ها قصد تاسیس شركت را دارند، بایستی حتماً برای تعیین نام شركت خود از مركز كسب تكلیف نمایند.
  • از میان آن اسم مرحله قبل باید در آخر تنها سه اسم باقی بماند!
  • همین موضوع باعث شد که پس از چندی و در سال ۱۳۹۵ کتاب «نام‌های تجاری تنبل زرنگ خنثی» را تالیف کنیم و دسته‌بندی نوین خودم را شرح دهم.

پس از انتخاب اسم مناسب به مجوزی که تأییدکننده فعالیت شما در حوزه مورد‌نظر است نیاز دارید. اگر زمان و بودجه لازم برای انجام تحقیقات را داشته باشید می‌توانید در مورد اسامی کاندید شده تحقیقات وسیع انجام دهید. چگونه می‌خواهید اسم برند شما اجرا شود؟ اسم برند خود را کجاها استفاده می‌کنید؟ ( بر روی بسته‌بندی، روی محصولات و ویدئو و ….) چه قوانینی را باید رعایت کنید؟ و … . دستور کار شما باید کامل باشد به طوری که پاسخ تمام پرسش‌ها در مورد خلاقیت، کیفیت، نوآوری، مشتری‌مداری، کارایی، اخلاق‌مداری و حرفه‌ای بودن و … مشخص باشد.

در مورد فرارسیدن تاریخ اتمام اعتبار به شما هشداری داده نخواهد شد (!) پس حسابی حواستان را جمع کنید. به ذهن سپردنش برای مخاطبان آسان نیست، زیرا ذاتاً یک کلمه مخفف‌شده هیچ تصویر و حس خاصی در ذهن مشتریان ایجاد نمی‎کند. همانطور که گفتیم پس از ثبت برند باید از نام درخواستی استعلام گرفته شود که این استعلام باید از مراجع قانونی یعنی سامانه اداره مالکیت معنوی صورت بگیرد . نام برند باید از نام های تجاری دیگری که قبلا به ثبت رسیده اند متمایز باشد چنانچه چیزی حدود پنجاه درصد شباهت با سایر برند ها موجب رد اظهارنامه علامت تجاری درخواستی می گردد .

به عنوان مثال یکی از این موارد قابل پرهیز می تواند این باشد که اگر قصد گسترش فعالیت های خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس را دارید از حروف غیر قابل تلفظ در زبان عربی مثل “پ” یا “ژ ” استفاده نکنید. در طول این فرایند، لیست گزینه های شما برای انتخاب نام برنددر مراحل بعد کوتاه تر خواهد شد. شاید بگویید ما اطلاعاتی از مشتریان نداریم، پس این نظر سنجی به کارمان نمی آید. برای هر اسمی که انتخاب کرده اید یک لندینگ پیج یا صفحه ی فرود انتخاب کنید. یک هفته تبلیغاتش را صفحات وب مثل گوگل ادز یا شبکه های اجتماعی قراردهید.

انتخاب اسم برند هنری

در آخر هر کدام از صفحات که نرخ تبدیل بهتری داشتند را به‌عنوان اسم برند خود انتخاب کنید. راستی حالا که صحبت از دامنه شد، اجازه دهید تا کمی هم دربارۀ راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی صحبت کنیم. اگر به این فکر افتاده‌اید که از ظرفیت‌های فوق‌العاۀ موجود در اینترنت برای گسترش کسب‌وکار خود استفاده کنید، به شما تبریک می‌گوییم.

انتخاب اسم برای برند

شرکت ما در گوگل و در حال حاضر یکی از با ارزش ترین شرکت های دنیا، راجع به استراتژی کسب و کار خیلی زیاد گفته و نوشته شده است و حالا من می خوام کمی راجع به اسمش صحبت کنم. بعضی از برندها بزرگ، مثل اپل و کوکاکولا بعضی ها هم متعلق به کسب و کارهای تک نفره و کوچک هستند. برای خودتان محدودیت ایجاد نکنید که برند دقیقا بیانگر کاری که شما می‌کنید، باشد. این کار باعث می‌شود در آینده نتوانید محصولات و خدمات خود را توسعه دهید. اسم برند باید بتواند تجربه، اعتبار و برجستگی محصولات یا خدمات را انتقال دهد،اصلی‌ترین و خاص‌ترین شاخصه برند را می توان در شخصیت برند دید، شخصیت برند در گرو اصلی‌ترین و خاص‌ترین ویژگی‌های آن است. خب این مرحله شاید کمی کسل کننده باشد، اما خیلی مهم است.

برای یک شرکت معدنی در خراسان جنوبی به دنبال یک اسم سه بخشی هستم اما هنوز به هدفم نرسیدم. عرض سلام و ادب.شرکت بسته بندی تخم مرغ می خوایم ثبت برندوثبت شرکت کنیم.خواهشمندیم چندتا نام که تاحالا ثبت نشده باشه به ما معرفی کنید.تشکر. قبل از ارائه نام انتخابی در سایت اداره ثبت شرکت ها باید از ثبت قبلی این نام در اداره اطمینان حاصل کرده که امور ثبتی شما دچار مشکل نشود که مجبور به پرداخت هزینه های حقوقی بیشتر نگردد. یک نام خوب باید منحصر به ‌فرد بوده و به ‌آسانی به خاطر سپرده شود و موجب سودآوری در آینده شود.

یک نام مناسب برای علامت تجاری را می توان به نام اشخاص تشبیه کرد که برای هر فرد متفاوت بوده که می توان آن فرد را با آن اسم شناخت و از آن نام برد . پس باید در انتخاب آن نهایت دقت را کرد تا در آینده کاری بتوان با تکیه بر آن راه های موفقیت را پیمود و در عرصه های مختلف کاری خود را به افراد جامعه شناساند . ناممعنیناممعنیﺷﺎﯾﺎنبرازندهﺷﯿﮏدلپذیرﺷﻤﺲخورشیدﺷﻔﺎالتیامﺷﻌﻠﻪشرارهﺷﺮﯾﻒارجمندﺷﯿﺪحیلهﺷﯿﻤﯽکیمیاﺷﻤﯿﻢخوشبوجهت انتخاب نام شرکت میتوانید به صفحه اسم شرکت مراجعه نمایید.

به عنوان مثال نام کوهستان ­ها، نام هایی باشکوه و با عظمت هستند، در مقابل نام شهرها جنبه ­ی بین­ المللی دارند. پس در هنگام انتخاب نام برند، به حسی که هنگام شنیدن این نام ها پیدا می کنید نیز توجه داشته باشید. برندی که قصد ثبت آن را دارید باید در دهخد یا موارد مشابه ثبت شده باشد و معنا فارسی داشته باشد و الا اصولا برای ثبت آن مخالفت می شود، پس حتما پس از انتخاب اسم چک کنید که آن معنای فارسی را داشته باشد. به عنوان مثال تصور کنید که شرکت تازه تاسیس شما برروی امنیت اینترنت تمرکز دارد. نمی‌توانید نامی غیرمرتبط و بی‌ربط برای آن انتخاب کنید و بهتر است نامی انتخاب کنید که با کار شما مرتبط باشد و همخوانی داشته باشد.

گروهی دیگر به دلیل انتخاب سریع و بدون فکر اسم شرکت در بلند مدت با مشکل روبرو خواهند شد و به همین دلیل اقدام به ثبت نام دیگر در ادامه روند ثبت می کنند. از مواردی که در ابتدای امور برای ثبت شرکت ها مهم تلقی می شود و از بارز ترین بخش های ثبتی به حساب می آید انتخاب بهترین نام برای شرکت است. بعضی از افراد معتقدند که اسم های خبری به مشتریان نشان می دهد که کسب و کار شما چیست و دقیقا چه کالا و یا خدماتی را ارائه می دهید. اسم انتخاب شده باید بتواند ارزش و تجربه را میان محصولات انتقال بدهد. بعضی ازکارشناسان بر این باورند که اسم های انتزاعی بهترین اسم ها می باشند. درصورت پاسخ منفی به نامهای پیشنهادی نیازی به پرداخت مجدد مبلغ 40،000 ریال نمی باشد.

چگونه یک نام مناسب برای برند خود انتخاب کنیم؟

برای انتخاب نام هایی که ریشه فارسی نداشته باشند و لاتین باشند ملزم به ارائه کارت عضویت یا کارت بازرگانی به همراه جواز مربوطه خواهید بود . نام برند نباید از اسامی شناخته شده و مشهور باشد چرا که طبق قوانین موجود ، اسامی معروف قابلیت ثبت نخواهند داشت . رویکرد مورد نظر برای محصول ثبت برند تجاری یا خدمتتان را به کمک شواهد و فیدبک های به دست آمده انتخاب کنید. نام های تداعی گر تلاش می کنند معانی خیالی روی برندشان بازتاب بدهند. آمازون که در آمریکای جنوبی واقع شده، بزرگترین رودخانه جهان است. بنابراین برای بزرگترین کلکسیون جهانی کتاب، لباس، محتوا و غیره مناسب است.

برخی اسامی خاص برای برند را می‌توان از زبان‌های خارجی گرفت. فکر خود را در مورد معنی بیشتر برندها مشغول نکنید، اما در برخی موارد، آن‌ها دارای یک backstory ثبت تغییرات جالب هستند. به عنوان مثال شرکت پپسی را در نظر بگیرید که با اسم تجاری «پپسی کو» به ثبت رسیده است ولی اسم برند آن در اذهان عمومی همان «پپسی» است.

برای این امر می توانید مثل همیشه بر روی یاری ما حساب باز کنید . برای انتخاب اسم خلاقانه برای برند خود مثل همیشه می توانید بر تجارب و سابقه برندسازی مشاوران موسسه حقوقی ما تکیه کنید . ما شما را در راه انتخاب بهترین و خلاقانه ترین نام برای برند یاری خواهیم کرد .