اسم برند باید با ارزشهای بنیادین شرکتتان که جوهره برند شماست، ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر مثبت در ذهن مشتریان با آنها ارتباط برقرار کند. نامهای کوتاه تند و تیز هستند و خیلی راحت به ذهن سپرده میشوند. اسامی که قابل یادآوری هستند، تاثیر ماندگاری بر مخاطبان هدف شما میگذارند. در واقع مردم برندهایی را ترجیح میدهند که تلفظ آنها سخت نیست. اگر ثبت برند خود را با یک نام تجاری کوتاه شروع کنید، سریعتر شناخته میشوید و فراموش شدن نامتان سختتر است.
اقوام و دوستانی که اطلاع زیادی در خصوص برنامه و اهدافتان دارند، کنار گذارید. آمار نشان داده که 86% از افرادی که قصد ثبت شرکت را دارند در اواسط این مسیر، به علت پیچیده بودن آن دست از کار میکشند.ثبت شرکتیکی از مسائل ثبتی است که برای یک متخصص امور ثبتی کار ساده ای میباشد. به شما پیشنهاد میکنیم با مطالعه مقاله ثبت شرکت به یک متخصص امورثبت شرکتتبدیل شوید و شرکت را به خوبی ثبت کنید.
چون در قسمت تعیین نام كنترل اسامی كلیه شركتها و موسسات غیر تجاری كه در ایران به ثبت می رسند مورد بررسی است. ما در این مقاله سعی داریم تا آگاهی لازم برای انتخاب بهترین نامها برای ثبت شرکت و تغییرات شرکت قوانین مهم این زمینه را برای صاحبان مشاغل کوچک ارائه دهیم که میخواهند نام تجاری و علامت تجاری خود ثبت کنند . حالا سعی کنید بر اساس این مجموعه از کلمات و توصیفات اسم مناسبی پیشنهاد دهید.
نمونه اسم شرکت چهار سیلابی
وقتی یک شرکت یا محصول دارای هویتی قابل فهم و ساده باشد ، هزینه برندینگ کاهش می یابد. هنگامی که شما چند گزینه برای انتخاب دارید با دوستانتان ، خانواده ، همکاران و کارفرمایان احتمالی در میان بگذارید و نظر آنان را جویا شوید احساس و پیشنهاد های آنان را بخواهید و بازخورد آن را به فرایند ثبت شرکت در تهران تان بیافزاید . رقبای شما چه اسامی دارند؟ لیستی از اسامی آنها تهیه و با هم مقایسه کنید تا ایده شما شکل بگیرد و اسم خودتان را توسعه و بهبود دهید به گونه ای که در میان جمعیت رقبا ، نام شما متمایز باشد . به هر حال در این تحقیق سعی گردیده است تا نکات کلیدی در انتخاب نام شرکت بیان گردد .
- کلماتی مانند آپارتمان و تکنولوژی که لاتین می باشند ، نباید استفاده شود و باید از عناوین فارسی آن ها یعنی کاشانه و فن آوری استفاده نمایید .
- جالب است بدانید که این موضوع در کشورهای غربی جا افتاده و بهعنوان یک روش نامگذاری برند کاربرد دارد.
- در ادامهی کار سعی میکنیم گام به گام مراحل ساخت یک نام مناسب شرکت را بررسی کنیم.
- از پروسه طوفان مغزها استفاده کنید ، به این معنی که تمامی پیشنهادها را جمع آوری نمایید و سپس در زمان مناسب نسبت به حذف یک به یک گزینه ها اقدام نموده تا در نهایت به نام مورد نظر برسید.
- از دیگر ویژگی های اسم یک شرکت باید به این مورد اشاره کنیم که اسم خاص را نمی توانید به عنوان نام شرکت خود انتخاب کنید.
اگر در نام انتخابی شرکت شما به عدد نیاز است، آن را به صورت حروفی به کار ببرید. اگر چه دلنشین بودن و جذابیت یک اسم اهمیت بسیار بالایی دارد، اما این ویژگی ها نمی توانند جایگزین کارایی اسم باشد. حال این سوال پیش می آید که کارایی یک اسم به چه معنی ست؟ با ما همراه باشید تا این موضوع را هم شرح دهیم.
اگر ویدیو را تماشا کردید، وقت آن است که ببینیم، نکات انتخاب اسم برند در کشور خودمان به چه شکل است. صفحات فرود یا Landing Page ها، صفحاتی ساده اما هدفمند هستند که بهمنظور خوشامدگویی به مخاطب، دعوت از او به انجام کاری یا معرفی یک محصول/خدمات خاص طراحی شدهاند. در این مرحله سه صفحه فرود یکسان را طراحی میکنید و در هر صفحه تنها نام برند را تغییر میدهید. خب بعد از گذر از همه این مراحل رسیدیم به بحث مهم ثبت برند. شاید این مرحله کمی طول بکشد و شما را درگیر کاغذبازیهای اداری کند.
قوانین انتخاب اسم شرکت
عملکردی هوشمندانه در این مرحله میتواند کمک زیادی به صاحبان صنایع بزرگ و کوچک برای تصمیمگیریهای بعدی آنها بکند. نامگذاری شرکت چه به صورت ابداعی و انتزاعی انجام بگیرد و چه صریحاً بیانگر خدمات و محصولات شرکت باشد باید در ذهن مشتریان بماند و نشانگر تجربه و ارزشهای مجموعه باشد. در تعیین نام شرکت، اداره ثبت شرکتها به تازگی سامانه ی استعلام اسم شرکتها را راه اندازی نموده است. این سامانه توانسته نیازهای افراد را به راحتی برای بررسی اسامی شرکتها رفع نماید.
کافی است به سایت ثبت برند تجاری مراجعه کنید و با تکمیل اظهارنامه، مدارک موردنظر را بفرستید و منتظر ثبت نهایی برندتان شوید. پس یک دورهمی با اعضای شرکت، همکاران و دوستانتان برگزار کنید ثبت برند و در مورد نام شرکت و برند تصمیم بگیرید. هر کسی چند نام پیشنهاد دهد و همه آنها در یک لیست نوشته شوند. سپس همه اعضا در مورد هر اسم نظر دهند و امتیازی از ۱ تا ۵ به هر یک اختصاص دهند.
تفاوت شرکت با مسئولیت محدود با سهامی خاص
طوفان فکری و مشورت با کل اعضای تیم کار خوبی است؛ اما گاهی اوقات اسامی زیادی پیشنهاد میشود که بررسی همه آنها وقت زیادی میگیرد. شما هیچ وقت نمیتوانید اسمی که قبلا انتخاب شده و به ثبت رسیده است را انتخاب کنید. این کار قانونی نیست و حتی از نظر گرفتن دامنههای اینترنتی و شبکههای اجتماعی هم به مشکل برمیخورید. پس در حین انتخاب نام تجاری و مشورت با اعضای تیمتان، اسامی انتخابی را در گوگل و اینستاگرام جستجو کنید و ببینید که قبلا توسط فرد یا شرکتی انتخاب نشده باشد. تعیین انتخاب نام شرکت و مؤسسات غیر تجاری که قبلاً سابقه ای نداشته مؤسسین قصد تاسیس آن را دارند.
برخی نام های برند یا نام شرکت در ایران ثبت شده اند ولی در کشورهای دیگر بسیار ناخوشایند بودند و یا اصلا قابل درک نیست که میزان ریسک را بالا میبرد. ما تولیدی واترپمپ خودرو داریم بعداز یکسال اومدیم ثبت کنیم برندمون رو ک مشابه داره و ثبت نمیشه. یه اسم میخواستم ک ب این مخفف انگلیسی بخوره ک بسته بندی هامون تغییر آنچنانی نکنه یا تکتاز توش باشه. انتخاب نام شرکت میتواند تبدیل به یک پروسه طولانی شود و حساسیت بالایی دارد. به همین دلیل بهتر است هم به لحاظ حقوقی و قانونی و هم از نظر کسب و کار و بازاریابی وجوه مختلف آن را بررسی کنید و از راهنماییهای یک مشاور خبره استفاده کنید. البته دقت داشته باشید که در انتخاب نام مناسب شرکت در نقاط مختلف جهان قوانین مختلفی وجود دارد.